fbpx

Stockholms län

    Rensa alla
  • Driven säljare till familjär brädgård i södra stockholm

    Säljare/ordermottagare sökes till kund i södra Stockholm

    Brinner du för försäljning och vill vara en del av ett vinnande säljteam? 

    Vår kund är ett väletablerat företag med enorm kompetens inom sitt verksamhetsområde, vår kunds affärsidé bygger på bland annat ett organisatorisk lärande, konkurrenskraftiga avtal och aktiv utveckling för dess medarbetare. Företaget finns över hela Sverige och är verksamma inom byggbranschen. Företaget driver sin verksamhet i enlighet med devisen att värna om miljö och kvalité, detta gör dem genom att förse sin personal med rätt kunskap. Vidare är en företagsvision att uppnå en hög personaltillfredsställelse genom att investera i medarbetares humankapital. Detta är en kund som satsar på sina medarbetare. Ta chansen och sök.

    Om tjänsten

    Vår kund är under en expansiv fas där dem söker utöka sin personalstyrka i linje med dess vision. Du fungerar som ordermottagare/säljare mot kunder som fysiskt kommer till butiken samt mejlade ordrar. Ditt uppdrag är att förstå samt förutse kundens behov för att skapa genuin försäljning och naturligtvis merförsäljning. Du kommer primärt bearbeta befintliga kunder, det kan uppstå behov av att kontakta gamla och söka nya kunder. Vidare krävs en god ekonomisk insikt och budgetansvarsvana, det är ett högt tempo tillsammans med ett härligt säljteam.     

    Ledarskapet som tillhandahålls är mycket modernt och stämningen på arbetsplatsen är otrolig, många har varit där länge och brädgården genomsyras av en låg personalomsättning. Således är detta en möjlighet att erhålla kunskap för att utvecklas som säljare.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba på brädgård som säljare under några år, du har en god ekonomisk förståelse och är en kreativ problemlösare när det krävs. Du älskar att göra affärer och tycker om att möta och samtala med befintliga och potentiella kunder på reguljär basis.

    Det är ett högt tempo på arbetsplatsen och du klarar av att vara strukturerad i ditt arbetssätt.  Vidare är du en lagspelare som har ett brinnande intresse för försäljning samt besitter du ett formidabelt driv.

    Krav

    • Några års erfarenhet av att jobba som säljare på brädgård
    • Erfarenhet av budgetansvar
    • B-körkort
    • God svenska i tal och skrift, samt behärska engelska

    Villkor och förmåner

    • Du får en möjlighet att jobba i ett företag som har en ambition om att växa samt med en trygg stor koncern i ryggen
    • Modernt ledarskap som värdesätter din kompetens och söker utveckla dig som person
    • God arbetsmiljö och härliga kollegor
    • Månadslön + provision

    Tillsättning

    Tjänsten är tänk att tillsättas omgående eller enligt överenskommelse.

    Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu!

    För frågor kring tjänsten kontakta Fredrik Ljungar 070-167 85 03 alt fredrik.ljungar@jobzone.se

  • Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.

    Om tjänsten

    Tjänsten som orderadministratör kräver väldigt goda kunskaper i Excel primärt ”pivot” och ”vlookup”. Du kommer ansvara för ett brett utbud av administrativa och affärsstödsrelaterade uppgifter både internt och ut mot kund. Du kommer bland annat övervaka orderstatus, åtgärda eventuella felaktigheter som dykt upp, överblicka kortsiktiga prognoser och utfärda korrekta planer som syftar till att effektivisera verksamheten. Det förekommer höga arbetstoppar där många arbetsuppgifter kräver din uppmärksamhet samtidigt. Varpå du måste kunna matcha dessa toppar med ett högt arbetstempo samtidigt som du är service-minded och gladlynt.

    Vidare erbjuds du en trygg och global arbetsgivare som uppmärksammar din kompetens och kunskap. Du kommer även tillhandahållas värdefull erfarenhet som du kommer ha god användning för samt ta del av ett inspirerande hållbarhetsarbete som genomsyrar hela organisationen.   

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som är detaljorienterad och strukturerad, detta eftersom det kan bli mycket som måste lösas på kort tid, vidare ser vi att du är serviceminded och effektiv i ditt arbete.

    Krav för denna tjänst är:

    • – Väldigt goda kunskaper i Excel (Pivot och Vlookup)
    • – Flytande svenska och engelska i tal och skrift

    Meriterande är:

    • – God kunskap i SAP
    • – Erfarenhet inom ordermottagning/logistik

    Villkor och förmåner

    Detta är ett konsultuppdrag omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Kista

    Start: Omgående
    Omfattning: Heltid (Visstidsanställning 6 månader, med chans till förlängning)
    Placering: Kista

     

  • Ambitiös SCM koordinator sökes till kundföretag i Kista

    Ambitiös SCM Koordinator sökes till kundföretag i Kista

    Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Har du ett brinnande intresse för teknik och marknadsanalys? Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är detta en möjlighet du inte vill missa.

    Om tjänsten

    I denna tjänst kommer du få möjlighet att utvecklas inom supply chain management och som försäljningsanalytiker genom att bland annat arbeta med:
    – Kort- och långsiktig prognostisering utifrån försäljningsrapporter
    – Utveckla och behandla befintliga rapporter för lokal, nordisk och huvudkontorets räkning. Detta innefattar säljprognoser, lagerstatus, behovsförändringar m.m.   
    – Överblicka produktion och frakt av gods
    – Utvärdera sell-out data och trender tillsammans med marknadsaktivitet utifrån dagliga aktivitetsrapporter samt analysera eventuella säljdiskrepanser.

    Vidare kommer du hantera diversifierad information och data som du ska översätta och tillgängliggöra som därefter kommer ligga till grund för strategiska beslut. Det finns en förväntan att du är en god kommunikatör och kan förvandla insikter till praktiska förbättringar för medarbetare.

    Vad kan vår kund göra för dig? Detta är ett företag som driver sin verksamhet på ett dynamiskt sätt i en miljö som är under ständig förändring, således kommer du att tillhandahållas utbildningar och goda möjligheter till att växa och utvecklas inom ditt affärsområde samt att ta nästa kliv i yrkeskarriär. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har minst 1-2års erfarenhet av SCM eller utbildning inom logistik, SCM, business eller ekvivalent. Du är en väldigt god kommunikatör och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du karismatisk, analytisk, strukturerad och kan hålla deadlines. Du kan hålla presentationer, gillar när det är ett högt arbetstempo och vågar ta initiativ. Du bör även ha gedigen erfarenhet i Excel. Det är meriterande om du pratar koreanska.

    Krav

    1-2 års erfarenhet av SCM eller utbildning inom logistik, SCM, business eller likvärdig

    Väldigt god kommunikatör, flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

    Väldigt god kunskap i Excel 

    Det är meriterande om du pratar koreanska

    Övrig information

    Startdatum 16/8 – Augusti 2023 med möjlig förlängning

    Omfattning: Heltid

    Lön enl överenskommelse

     

  • Nattjobb under sommaren

    Vår Kund
    Är ett företag som löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden. De hjälper till med allt från e-handel till läkemedelstransporter. De hanterar paket, bud och gods, och kan också lagerhålla sina kunders varor. De har sitt lager beläget i Hägersten.

    Arbetstider
    Du kommer arbeta nattetid med minst 4 timmar 03.00-07.00,mertid kan förekomma för att hinna klart med produktionen, så vi ser gärna att du kan vara flexibel med arbetstider.

    Dina arbetsuppgifter
    Du kommer att jobba med sortering av paket som ska placeras på burar, samt tömma burar. Arbetet är fysiskt och i högt tempo, med andra ord är det viktigt att du känner att du kan och vill jobba med ett fysiskt arbete.

    Krav
    • Annan huvudsaklig sysselsättning på 50% (ex studier på högskola/universitet eller har ett deltidsjobb där du vill fylla på med tid).
    • B-körkort och egen bil (då det är svårt att ta sig kommunalt)
    • Utdrag ur belastningsregistret.

    Meriterande
    Tidigare erfarenhet av lagerarbete
    För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande, men självklart är det i första hand rätt person på rätt plats som gäller.

    Tillsättning
    Omgående.

     

     

  • Logistikplanerare natt

    Till en av våra kunder belägen i Norsborg söker vi en logistikplanerare natt. Jobbet går ut på att lastplanera kundens 55 lastbilar med ca 1400 sändningar.

    Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och är bra på att hantera människor. Du är strukturerad, gillar ordning och reda men kan samtidigt hantera att det händer saker på vägen. Du kan utan problem hantera ett nattarbete.

    I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:

    • Passet börjar med att du låser upp grindar, portar och dörrar.
    • Ta emot sjukanmälan från samtliga medarbetare enligt uppsatta regler, dokumenterar och för vidare till administratör för åtgärd.
    • Dokumenterar logg för avvikelser och händelser som skett i leveranser och med personal.
    • Kolla sena mail
    • Tömma skrivare på fraktsedlar och fylla på skrivarpapper.
    • Sortera in fraktsedlarna i distrikt och sortera ut budkörningar.
    • ”Lägga lassen” och fylla i dagsplaneringen.
    • Planera vad som skall göras i utlastning, terminal samt gård tillsammans med Gårdsansvarig.
    • Beviljar ledighet, semester enstaka dagar för chaufförer i samråd med Transportchef.

    Krav

    • Du är van och trivs med att arbeta på natten.
    • Tidigare erfarenhet av att planera och fördela last och transporter.
    • Vana av att hantera administrativt arbete.

    Meriterande

    om du har eftergymnasial utbildning med inriktning logistik eller transportplanering.

    Arbetstider:

    22.15 – 06.45 med 30 min rast. Start söndag kväll och avslut Fredag morgon. En del söndagar börjar arbetet 21.15.

    Villkor och förmåner

    Du kommer till att börja med vara anställd av Jobzone och uthyrd till kund, men om allt fungerar bra är tanken att man så småningom går över som anställd direkt hos kund.

    Under din tid hos Jobzone kommer du ha timlön, OB-tillägg samt en bonus per arbetat timme.

     

  • Sommarjobb terminalarbete i Rosersberg

    Terminalarbetare i Rosersberg

    Om tjänsten

    Som terminalarbetare kommer du att arbeta utomhus med olika uppgifter som förekommer inom terminalområdet. Arbetet är mycket fysiskt så du är i rörelse större delen av tiden och det kan bitvis även vara lite tungt när man ska skjuta upp tunga dörrar på tåg, öppna rostiga containrar, lyfta kablar, bygga om vagnar mm.

    Arbetsuppgifter

    Nedan är några förekommande arbetsuppgifter

    • Lasta och lossa biltåg (köra bilar av och på tåg)
    • Vara behjälplig vid tester av produkter (samla in prover med hjälp av en liten dammsugare, öppna och stänga containrar)
    • Städning på terminalområdet och i garage (plocka skräp, samla kablar, lägga verktyg på rätt plats mm)

     

    Vem söker vi till denna tjänst?

    • Du är ansvarstagande
    • Du har en positiv attityd
    • Du gillar att arbeta fysiskt och vara utomhus

     

    Krav

    • B-körkort
    • Svenska
    • Du måste ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. ex studerar på högskola/universitet, har ett deltidsjobb eller liknande.

     

     

     

  • Transportledare med skinn på näsan sökes till kund i södra Stockholm

    Strukturerad transportledare med skinn på näsan sökes till kund i södra Stockholm

    Vår kund är ett väletablerat företag med enorm kompetens inom sitt verksamhetsområde, vår kunds affärsidé bygger på bland annat ett organisatorisk lärande, konkurrenskraftiga avtal och aktiv utveckling för dess medarbetare. Företaget finns över hela Sverige och är verksamma inom byggbranschen. Företaget bedriver sin verksamhet i enlighet med devisen att värna om miljö och kvalité, detta gör de genom att utbilda sin personal och prioritera miljöcertifierade leverantörer. Vidare är en företagsvision att uppnå en hög personaltillfredsställelse genom att investera i medarbetares humankapital. Detta är en kund som satsar på sina medarbetare.

    Om tjänsten

    Tjänsten är en traditionell transportledarroll som innefattar bland annat trafikplanering, planering av gods på lastbilarna och kontroll av leveranser. Vidare ingår en del fakturering, kommunicera med chaufförer och kunder samt säkerställa att allt går enligt plan samt åtgärda eventuella felaktigheter som dykt upp längs med vägen. Det finns mycket att göra och arbetsuppgifterna varierar, ofta är tempot högt men det finns emellertid lugna stunder där du förväntas inventera och planera inför nästa tempoökning.

    Du kommer jobba på en brädgård där ni är nischade mot professionell verksamhet, men ni hjälper privatpersoner också om det krävs. Du kommer jobba med säljare varpå en viktig egenskap är förståelse för vad som får plats i bilarna och kunna ge reella bedömningar över vad som är möjligt att göra och vad som är orealistiskt. Du arbetar i systemet Ifenix som hela koncernen använder och andra vanligt förekommande system för avvikelserapportering.  

    Ledarskapet som tillhandahålls är mycket modernt och stämningen på arbetsplatsen är otrolig, många har varit där länge och brädgården genomsyras av en låg personalomsättning. Således är detta en möjlighet att erhålla ovärderlig kompetens.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker nu dig som är strukturerad i ditt sätt att arbeta och kan säga nej till orealistiska förfrågningar. Arbetstempot varierar, stundvis kan det vara ett högt tempo och du bör vara en stresstålig individ. Du är en glad, positiv och social person som är duktig på att kommunicera via telefon och mejl.

    Vidare har du lite erfarenhet av administrativa uppgifter, är lättlärd och nyfiken i ditt arbetssätt. Det är ett krav att du har erfarenhet som transportledare. Det är meriterande om du har arbetat på brädgård eller med lastplanering/trafiksamordning inom byggbranschen tidigare. Det är också meriterande om du har truckkörkort för motviktstruckar.

    Krav

    • B-körkort
    • Erfarenhet som transportledare
    • Stresstålig och skinn på näsan
    • Meriterande är om du arbetat på brädgård tidigare
    • Meriterande om du har truckkörkort

    Villkor och förmåner

    • Du får en möjlighet att jobba i ett företag som har en ambition om att växa samt med en trygg stor koncern i ryggen
    • Modernt ledarskap som värdesätter din kompetens och söker utveckla dig som person
    • Måndag – fredag 05–15 alternativt 08–17
    • God arbetsmiljö och härliga kollegor

     

     

     

  • Kreativ och orädd elektriker sökes till marint bolag i norra Stockholm

    Kreativ och orädd elektriker sökes till marint bolag i norra Stockholm

    Vår familjära kund i norra Stockholm söker en båtelektriker till en relativt nyligen uppstartad filial. Moderbolaget är väletablerade och erfarna, således kan du inte hitta en tryggare anställning än denna. Vidare tillhandahåller de alla möjliga tjänster inom det marina, allt från tekniska lösningar till reservdelar. Vår kund värderar attityd högst av allt och investerar mycket i sin personal.  Är du en lättlärd och flexibel lagspelare med ett intresse för det marina? I sådant fall har du hittat rätt

    Om tjänsten

    Denna tjänst kräver att du har erfarenhet inom industri- eller serviceelektronik och ett marint intresse. Arbetsuppgifterna är högst varierade men några vanligt förekommande är felsökning, reparationsarbete, reparation av elsystem som styr- och reglerutrustning samt arbete med generatorer och motorer.

    Vår kund har ett eget IT-bolag och ligger långt fram vad gäller digitaliseringslösningar och erbjuder en modern arbetsplats och lägger stort fokus vid en god arbetsmiljö för alla sina anställda. Du som båtelektriker får vara med på en expansiv resa med denna organisation med en stor stabil koncern i ryggen.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker efter en person med ett marint intresse samt en orädd, positiv och nyfiken attityd. Vår kund ser sig själva som ett lag där dess olika dotterbolag är lagdelar, således är det viktigt att du är en lagspelare som värdesätter och förstår vikten av att tillhöra ett lag. Tjänsten innebär, som nämnt, diversifierade arbetsuppgifter och således bör du vara flexibel och lösningsorienterad i ditt arbete. Det kan förekomma arbete som kräver snabba beslut och därav bör du ha en mentalitet som är orädd och hands-on.

    Krav

    • Erfarenhet av industri- eller serviceelektronik
    • Marint intresse
    • B-körkort
    • Lägst genomgått utbildning, El & Energiprogrammet med inriktning elteknik på gymnasienivå och har ett ECY-cert.
    • God svenska samt engelska i både tal och skrift

    Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning från SUA. Det vill säga du är svensk medborgare och ej återfinns i något straffregister.

    Villkor och förmåner

    • En arbetsmiljö som ombesörjs av ett företag som förstår vikten av god arbetsmiljö
    • En möjlighet att få växa tillsammans med ett tryggt expansivt företag
    • Spännande och varierade uppdrag
    • Möjlighet till intern utveckling och avancemang inom företaget
    • Professionella kollegor med rätt attityd

     

     

     

  • Trafikledare med administrativ ådra sökes till kund i södra Stockholm

    Trafikledare med administrativ ådra sökes till kund i södra Stockholm

    Vår kund söker utöka sin verksamhet med en trafikledare för sina fjärrtransporter. Denna kund är högst ansvarstagande vad avser dess miljöarbete och är ledande på denna front. Vidare är företaget en modern organisation med anrik erfarenhet och unika logistiklösningar mot en bransch de varit verksamma i sedan tidigt 1900-tal. Kunden hållbarhetsarbete speglar av sig i dess behandlande av sina anställda där samma omtanke och utvecklingstänk återfinns. Söker du ett roligt och spännande jobb med varierade arbetsuppgifter och ett högt tempo? Då är detta något för dig.

    Om tjänsten

    Tjänsten som trafikledare innebär att ingen dag är den andra lik, vidare är det en tjänst som kräver att du är skicklig administrativt. Du kommer i denna tjänst bland mycket annat hantera fakturering, reklamationer och felsöka gods. Vidare kommer du arbeta i affärssystemet Mobilast.

    Några återkommande arbetsuppgifter är att granska återrapportering från depåerna runt om i landet och därefter åtgärda eventuella felaktigheter, daglig kontakt med åkare, kunder och återrapportera internt till chef. Således krävs goda kommunikativa förmågor givet att du kommer kommunicera med alla involverade i transportprocessen.

    Ansvarsområden som åligger tjänsten är bland annat att se till att bokningar görs i god tid till kundens åkerier, rapportera avvikelser till produktionschef. Handha och ta beslut om reklamationer.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du är en strukturerad och välplanerad individ som förstår innebörden av att vara tydlig i ditt sätt att kommunicera, oavsett om det är via mejl eller telefon. Vidare är du lättlärd och nyfiken som person och är social samt utåtriktad. Vi ser gärna att du har god datavana och det är meriterande med en god geografisk koll.

    Denna tjänst tillsätts omgående genom anställning hos oss och uthyrning till kund, är du rätt kandidat kommer du anställas direkt av vår kund när hyrtiden är över.

    Krav

    • B-körkort
    • Meriterande är tidigare erfarenhet av transportbranschen och arbete med mobilast
    • God geografisk koll är också meriterande

    Villkor och förmåner

    • Möjlighet att jobba i en trygg och utvecklande organisation
    • Du kommer berikas med nyttig och värdefull erfarenhet
    • Arbetstid är måndag – fredag, dagtid.

     

     

     

  • Marinintresserad och nyfiken teknisk informatör sökes till familjärt bolag

    Nyfiken och marint intresserad Teknisk informatör sökes till familjärt bolag i norra Stockholm.

    Vår familjära kund i norra Stockholm söker en teknisk informatör till en relativt nyligen uppstartad filial. Moderbolaget är väletablerade och erfarna, således kan du inte hitta en tryggare anställning än denna. Vidare tillhandahåller koncernen alla möjliga tjänster inom det marina, allt från tekniska lösningar till reservdelar. Vår kund värderar attityd högst av allt och investerar mycket humankapital samt förtroende i sin personal. Är du en lättlärd och flexibel lagspelare med ett intresse för det marina? I sådant fall har du hittat rätt.

    Om tjänsten

    Som teknisk informatör kommer du få chansen att arbeta med många element inom Integrated Logistics Support (ILS). Arbetsuppgifterna varierar i stor utsträckning men några grundläggande som återfinns i ditt dagliga arbete är, Teknisk dokumentation, konfigurationshantering, underhållsanalyser, upprätta installationsguider, diktera serviceintervallstider samt uppföljning av dessa.

    I denna roll kommer du arbeta mot bland annat montörer och underleverantörer vilket förutsätter att du är en positiv, glad person och en god kommunikatör.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker efter en person med ett marint intresse samt en positiv och nyfiken attityd. Vår kund ser sig själva som ett lag där dess olika dotterbolag är lagdelar, således är det viktigt att du är en lagspelare som värdesätter och förstår vikten av att tillhöra ett lag. Du är social och utåtriktad, mellan varven kan det bli många bollar i luften och detta kräver struktur från din sida. Vidare är det viktigt att du har en varm och härlig energi som du sprider till dem du möter.

    Som nämnt är vår kund benägen att investera i dig som medarbetare och ställer således inga explicita utbildningskrav. Det är dock meriterande att ha erfarenhet av arbete inom maskinteknik mot det marina. Det är också meriterande att ha en utbildning som är, eller kan jämföras med ILS-ingenjör.

    Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning från SUA. Det vill säga du är svensk medborgare och ej återfinns i något straffregister.

    Krav

    • God svenska och engelska i tal och skrift
    • Intresse för båtar/fartyg och dess tekniska system samt syfte
    • B-körkort

    Villkor och förmåner

    • En arbetsmiljö som ombesörjs av ett företag som förstår vikten av god arbetsmiljö
    • En möjlighet att få växa tillsammans med ett tryggt expansivt företag
    • Spännande och varierade uppdrag
    • Möjlighet till intern utveckling och avancemang inom företaget
    • Professionella kollegor med rätt attityd

    Vår kund kan tänka sig tillsätta tjänsten omgående om rätt person återfinns, annars är det start efter sommaren. 

    Sökord

    #Marinteknik
    #ILS-Ingenjör
    #Teknisk #skribent
    #Fartygskonstruktör
    #Teknisk #informatör