Kundsupport/Service - Lediga jobb

Jobzone har en bred repertoar av kundsupport- och servicetjänster. Träffar du inte våra medarbetare i en reception, butik eller i kundtjänsten på ett elektronikföretag är vi säker på att du kommer se dem när du kollar fotboll, hästar, hockey eller går på konserter! Jobzones medarbetare finns nämligen på samtliga evenemang på de stora arenorna i Stockholm och ger besökarna den allra bästa servicen.

Hos oss kan du bland annat jobba som kundtjänstmedarbetare inom olika segment, receptionist, arenavärd, teamledare, premiumvärd, biljettförsäljare eller butiksmedarbetare.

Service är både roligt, ansvarsfullt och socialt. Är du vår nästa stjärna?

    Rensa alla
  • Orderadministratör till Samsung i Kista

    Vår Kund
    Samsung är världsledande inom teknik och öppnar nya möjligheter för människor överallt. De sysselsätter 286 000 personer i 80 länder med en årlig försäljning på 269 miljarder dollar.
    Samsung drivs av deras passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring konstant och innovation är avgörande för överlevnad.
    I 70 år har Samsung inriktat in sig på framtiden och förutser marknadens behov och krav, så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång.


    Ett av Samsungs huvudmål är att erbjuda en kundvård i världsklass! Samsung har flera verktyg för att ta reda på om någon av deras processer behöver förbättras och letar nu efter en kommunikativ kundsupport med intresse för analys och förbättringsåtgärder som kan hjälpa dem med detta.

    Nu finns möjligheten att få komma in och bidra med service, både operativt och administrativt. Detta är ett uppdrag med start omgående och som sträcker sig till den 31/8 – 20. Ta chansen och sök idag!

    Om tjänsten
    Ditt uppdrag kommer att vara både operativa och administrativa.

    Operativa delar:
    Ta kontakt med kunderna, som inte varit helt nöjda med, för att ta reda på vad som gjorde dem missnöjda i reparationsprocess och hjälpa dem med deras problem. Du kommer att kunna hjälpa dem genom att lyssna, förklara processer och därigenom säkerställa att vår kund har nöjda kunder i slutändan genom en smidig process

    Att prata med kunderna är en värdefull uppgift som hjälper vår kund att förbättra sina processer. Den här typen av kundkontakt är ofta mycket tillfredsställande eftersom kunden oftast inte förväntar sig ett samtal för att få hjälp.

    Administrativa delar:
    Ta fram månadsrapporter och delta i möten med Service Network Managers för att hitta brister i processerna som orsakar missnöje hos kunden och därefter söka efter sätt för att förbättra dem

    Arbeta proaktivt för att hitta kunders fel som indikerar ett potentiellt problem och analysera resultatet av dessa för att se om det hade kunnat förhindrats med en annan strategi.

    Arbeta i GPLS, vilket är kundens ärendesystem. Du kommer att följa upp, slutföra och rapportera ärenden. Du loggar in ärendet och presenterar det steg för steg för att tydligt beskriva de åtgärder som gjorts.

    Vem söker vi till denna tjänst
    – Har goda systemkunskaper och kan navigera enkelt mellan olika system
    – Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
    – Har tidigare erfarenhet av Kundservice
    – Flytande i svenska både i tal och skrift då kommunikationen sker på det språket
    – Behärskar du även ett ytterligare nordisk språk är det meriterande hos kunden.

    För att lyckas i rollen tror vi att du som person är:
    Serviceinriktad
    Analytisk
    Kommunikativ

    Tillsättning
    I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss.

    Start: omgående
    Omfattning: 31/8 -20
    Placering: Kista, Stockholm
    Lön: timbaserad månadslön

    Visst låter det både spännande? Ta chansen och skicka in din ansökan direkt!
    Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
    Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
    Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

    Jobzone
  • People & Business Manager till välkänd kund i Umeå


    Nu finns en unik möjlighet för att samla på dig värdefull erfarenhet i en stor verksamhet med gedigen kunskap i Umeå.
    Är du redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!

    Om tjänsten
    Som People and Business Manager inom kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar även för en god relation med uppdragsgivare och driver affären operativt med ett strategiskt perspektiv kring beslut. I rollen rapporterar du direkt till en av kundens Operation Managers och ansvarar för ett team på ca 20 medarbetare.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Till det här uppdraget söker vi dig som har:
    3 – 5 års ledarerfarenhet, gärna inom en större organisation
    3 – 5 års erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg i ledarskapet med dokumenterat goda resultat
    3 – 5 års erfarenhet av att arbeta för kunder med Interna och externa kravställare
    Dokumenterad erfarenhet av att arbete på taktisk/strategisk nivå
    Erfarenhet av arbetsmiljöansvar

    Som person tror vi att du är:
    Ansvarsfull
    Strukturerad
    Resultatorienterad
    Flexibel

    Har du erfarenhet av försäljning, B2B och-/eller från Kundservice är det meriterande.

    Dina arbetsuppgifter
    Som People and Business Manager ansvarar du för att supportera klienter med rådgivning för förändring med effektivare kundserviceverksamhet som mål. Du tar ägarskapet och kravställer internt till supportenheter.

    I rollen ingår även:
    Ansvarig för att utveckla dina medarbetare och skapa engagemang
    Fatta och verkställa beslut inom ramen för din roll/mandat
    Förstå och driva kundtjänstaffären genom överenskomna måltal

    För att lyckas i rollen är du engagerad och bidrar aktivt till att förbättra verksamheten. Du ansvarar för att driva resultat genom stort fokus på kundens vision och mål och genom din förmåga att prioritera. Genom analys drar du slutsatser från statistik, baserat på data och trender sätter du progressiva mål.

    Du förväntas agera enligt kundens gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du ansvarar för att utveckla medarbetarna till deras fulla potential och har förmågan att lita på och ge ansvar till dina medarbetare genom delegering.

    Du använder feedback som verktyg och för att själv utvecklas efterfrågar du aktivt feedback.
    Du ansvarar för att skapa ett öppet och positivt samarbetsklimat, en inkluderande miljö och en trygg arbetsplats.
    I rollen ingår även ett arbetsmiljöansvar där du förväntas agera skyndsamt, hantera samt rapportera avvikelser och incidenter.

    Tillsättning
    Startdatum: 2020-03-31
    Längd: 2020-12-31
    Plats: Umeå
    Arbetstid: 100%

    Detta är ett konsultuppdrag, där du kommer att vara anställd av oss på Jobzone och arbeta som konsult hos vår kund.

    Låter det som en spännande utmaning? Sök nu, direkt!
    Vi kommer att gå igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

    I den här rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss!

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
    Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
    Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

    Jobzone
  • Ansökan till evenemang hos Stockholm Live via rekommendation

    Om Jobzone
    Hej och välkommen till Jobzone!

    Du har fått denna länk för att du har blivit rekommenderad av en befintlig värd att söka extrajobb på
    Stockholm Live´s arenor.

    För att jobba på detta uppdrag krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på
    minst 50%. Detta måste kunna styrkas med dokumentation.
    Som annan huvudsaklig sysselsättning räknas anställning, studier (eftergymnasial) samt att man är ålderspensionär.
    Klicka på ”ANSÖK HÄR” skriv in fullständigt namn på personen som rekommenderat dig och bifoga ditt CV och personliga brev så kommer vi kontakta dig inom kort.

    Om Jobzone Sverige
    Har du några funderingar tveka inte att höra av dig till oss på stockholmlive@jobzone.se

    Vänliga hälsningar
    Jobzone-gänget

    Jobzone
  • Vill du jobba extra på Stockholms stora arenor via Jobzone?

    Vår Kund
    Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena, Friends Arena samt attraktionen SkyView i Stockholm. Varje år besöker ca 3 miljoner människor Stockholm Lives arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang.

    Arbetstider
    Övervägande kvällar och helger, men vissa event sker även dagtid på vardagar. Man får passförfrågningar via vårt system och tackar ja eller nej till de pass som man erbjuds.

    Villkor:
    Timlön enligt GFL
    117,74 kr/Tim + semesterersättning.
    OB vardagar 20.00-24.00 = 24,47 kr/Tim
    OB efter 00.00, lör-sön samt röda dagar = 46,10 kr/Tim

    Vem söker vi till denna tjänst
    Pga stort inflöde av ansökningar har vi tyvärr ej möjlighet att hantera alla. Vi tackar så mycket för att du tagit dig tid att söka. Vi kontaktar kandidater löpande när vi har behov.

    Dina arbetsuppgifter
    Vi erbjuder dig möjligheten till ett varierande arbete som arenavärd i olika former. Där du bland annat jobbar som/i:
    • Entrén och skannar biljetter
    • Premiumvärd – tar hand om VIP-gäster
    • Biljettkassan
    • Parkeringsvärd
    • Visar gäster till sina platser
    • Brandvakt
    • Teknikvärd – Skyview
    • Teamledare/Arbetsledare
    • Teamledarassistenter

    Krav
    Erfarenhet av serviceyrket, kunna bemöta många olika människor på ett trevligt sätt, även i stressiga situationer.
    För att jobba på våra arenor behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning, detta innebär att du idag studerar på en minst 50% (ej gymnasieelev), har ett annat arbete på minst 50% eller är ålderspensionär.

    Tillsättning
    Löpande

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i
    Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i
    fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du är försäkrad, vi har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens
    bästa arbetsgivare!
    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i
    stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

    Jobzone
  • Intresseanmälan Kundsupport/Service

    Om Jobzone
    Är du en fena på administration eller drivs du av att ge service i toppklass? Vi är alltid på jakt efter duktiga, drivna personer till vår verksamhet!

    Hittar du inte den tjänst du söker just nu, men är intresserad av att arbeta inom kundsupport eller service?
    Exempel på tjänster inom området är kundsupport, receptionist, telefonist och kundtjänstmedarbetare.
    Tveka inte att skicka in ditt CV och några rader om dig själv så kan vi matcha dig till passande tjänster.
    Ett tips är att även prenumerera på lediga tjänster via hemsidan så du inte missar något jobbtillfälle!

    Varmt välkommen till Jobzone!

    Jobzone