fbpx

Marknad/Produkt - Lediga jobb

Den viktigaste uppgiften för en marknadsavdelning är att skapa publicitet och uppmärksamhet för varor eller tjänster. Men det är en bransch under stor omvandling. Du som jobbar inom området vet att digitaliseringen har utmanat de traditionella verktygen och skapat nya roller och arbetssätt. Inte minst marknadsföring genom sociala medier. Men vi på Jobzone vet det också, och vi ser till att du hamnar på rätt position för din kompetens!

Vår expertis inom Marknad och Produkt innefattar bland annat Brandmanagers, PR samt specialister såsom Copywriters och Artdirectors. Utmana oss, låt oss matcha dig till rätt jobb.

    Rensa alla
  • Category marketing manager to a leading global employer

    Interim category marketing manager to a leading global employer

    Our client is a global leader within development of technical products and solutions, they value the competence of their employees and they seek to develop their skillset as well as their mindset. Their company philosophy is a compilation of applying talent and technology to create superior products and services in order to contribute to a more sustainable and digitalized society. Do you have a burning interest for marketing and consumer patterns? Do you seek an opportunity to continue to thrive within the marketing trade? Then this job is for you.

    Essential duties and responsibilities

    The overall object in your role is to drive sell out of and grow brand preference for smartphones in the Nordics where the goal is to reach a market leading position. Our client’s mission is to become and be the # 1 brand in the minds, hearts, homes and lives of our consumers, and the Smartphone category is a key component in reaching that vision.

    • You will be responsible for consumer and category insight
    • Strategic planning
    • Market planning for the Nordic market
    • You will act as the link between this company headquarters, Nordic marketing department and local channel marketing and sales to initiate and implement category marketing activities
    • Go To Market planning with focus on retail presence
    • Above- and below the line marketing campaigns
    • Online and offline initiatives on company platforms both internally and externally

    Your key accountabilities

    • LLP (Local Launch Plan) recommendation
    • Market Shares and Sellout
    • Category Marketing specific KPI
    • Brand Awareness
    • Brand Preference
    • Retail readiness
    • Main POC of Nordic specialist functions and local country’s sales organizations

    Who are we looking for?

     We are looking for someone with a university degree, preferably with a major in marketing and you handle Excel & PPT flawlessly. Furthermore, your fluent in English both in writing and verbally.

    • We are looking for a Marketing “rockstar”, with approx 6 years of solid consumer marketing experience from strong brands within Consumer Electronics/Telecom and/or FMCG.
    • You have experience of/from:
    • Go to market planning on multi-country markets, management of large marketing budgets, covering ATL as well as BTL.
    • Nordic matrix organization
    • Solid grasp of all elements of the media mix, ranging from conventional offline, to online and experiential marketing

    To thrive and succeed in the position you are used to take own initiatives and drive implementation. You can structure and prioritize your work in a high pace environment. We see that you have a mindset where you see opportunities rather than obstacles. In your daily job, you will navigate between strategic and operational challenges every day and needs to enjoy the ride between them. 

    Interviews occur ongoing and the role might be filled before closing dates, do not hesitate to send us your application.

    This role is a temporary employment but there is a good chance to get an extension.

     

     

  • Ambitiös SCM koordinator sökes till kundföretag i Kista

    Ambitiös SCM Koordinator sökes till kundföretag i Kista

    Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Har du ett brinnande intresse för teknik och marknadsanalys? Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är detta en möjlighet du inte vill missa.

    Om tjänsten

    I denna tjänst kommer du få möjlighet att utvecklas inom supply chain management och som försäljningsanalytiker genom att bland annat arbeta med:
    – Kort- och långsiktig prognostisering utifrån försäljningsrapporter
    – Utveckla och behandla befintliga rapporter för lokal, nordisk och huvudkontorets räkning. Detta innefattar säljprognoser, lagerstatus, behovsförändringar m.m.   
    – Överblicka produktion och frakt av gods
    – Utvärdera sell-out data och trender tillsammans med marknadsaktivitet utifrån dagliga aktivitetsrapporter samt analysera eventuella säljdiskrepanser.

    Vidare kommer du hantera diversifierad information och data som du ska översätta och tillgängliggöra som därefter kommer ligga till grund för strategiska beslut. Det finns en förväntan att du är en god kommunikatör och kan förvandla insikter till praktiska förbättringar för medarbetare.

    Vad kan vår kund göra för dig? Detta är ett företag som driver sin verksamhet på ett dynamiskt sätt i en miljö som är under ständig förändring, således kommer du att tillhandahållas utbildningar och goda möjligheter till att växa och utvecklas inom ditt affärsområde samt att ta nästa kliv i yrkeskarriär. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har minst 1-2års erfarenhet av SCM eller utbildning inom logistik, SCM, business eller ekvivalent. Du är en väldigt god kommunikatör och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du karismatisk, analytisk, strukturerad och kan hålla deadlines. Du kan hålla presentationer, gillar när det är ett högt arbetstempo och vågar ta initiativ. Du bör även ha gedigen erfarenhet i Excel. Det är meriterande om du pratar koreanska.

    Krav

    1-2 års erfarenhet av SCM eller utbildning inom logistik, SCM, business eller likvärdig

    Väldigt god kommunikatör, flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

    Väldigt god kunskap i Excel 

    Det är meriterande om du pratar koreanska

    Övrig information

    Startdatum 16/8 – Augusti 2023 med möjlig förlängning

    Omfattning: Heltid

    Lön enl överenskommelse

     

  • En Kalkylator/Inköpare sökes till ett familjärt bolag inom betong.

    Vi söker efter en Kalkylator/Inköpare inom betong.

    Arbetar du som kalkylator/inköpare inom anläggning och vill komma till ett växande bolag där du får vara med och påverka, i såna fall tveka inte att söka tjänsten redan idag!

    Om tjänsten

    Vår kund vänder sig både till privatpersoner och till företag. De arbetar med Storstockholm med omnejd. De utför arbete både för företag, kommunala bolag och för privatpersoner. De samarbetar med både stora och mindre byggföretag i hela Stockholmsområdet. De har en lång erfarenhet som betongföretag och det som genomsyrar hela företaget är kvalité. De jobbar med allt inom betong.   

     

    Arbetsuppgifter

    Som Kalkylator kommer du arbeta med att beräkna material- och arbetskostnader för bolagets projekt. I arbetet ingår att upprätta kostnadskalkyler utifrån ritningar, utföra mängdavtagning och ta fram offerter. 

    Som Inköpare arbetar du med att handlägga offertförfrågningar, ta fram offertutvärderingar, beställa, planera och granska leveranser ut till projekten. Du kommer arbeta som stöd för projektledarna för inköp under pågående projekt. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har minst ett års erfarenhet som kalkylator/inköpare. Du är ödmjuk, utåtriktad och noggrann med god analytisk förmåga. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse av branschen. Du kommer att erbjudas en introduktion där du kommer att få gå tillsammans med en erfaren kollega som innehar samma roll tills du känner dig bekväm att klara dig själv.   

    Krav

    * Minst 1 års erfarenhet i en roll som kalkylator/inköpare

    * B-körkort

    * Svenska och engelska i tal och skrift

    Meriterande

    * Erfarenhet inom Bluebeam

    * Erfarenhet inom Sektionsdata

    * Relevant utbildning som exempelvis byggnadsingenjör 

    Villkor och förmåner

    Omfattning: Heltid

    Placering: Gustavsberg

    Start: Omgående, hänsyn tas till uppsägningstid

    Lön: Enligt överenskommelse

     

    Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa din chans.