Sälj & Marknad

Sälj och marknad är en bransch under stor omvandling. Du som jobbar inom områdena vet att digitaliseringen har utmanat de traditionella verktygen och skapat nya roller och arbetssätt. Vi vet det också, och vi ser till att du hamnar på rätt position för din kompetens!

Vår expertis inom sälj och marknad innefattar bland annat key account managers, fältsäljare, brandmanagers, PR samt specialister såsom copywriters och artdirectors.

Utmana oss, låt oss matcha dig till rätt jobb.

    Rensa alla
  • Sales Support Officer

    Wallenius Wilhelmsen Ocean is looking for a Sales Support Officer to join our team in Gothenburg

    Do you have passion for shipping and want a career in a global company? Then you may be the one we are looking for!

    The Wallenius Wilhelmsen group is a market leader in RoRo shipping and vehicle logistics, transporting cars, trucks, rolling equipment and breakbulk around the world. We are currently looking for a Sales Support Officer to join our team in Gothenburg.

    You are probably in the beginning of your career. You have a genuine interest for shipping and customer satisfaction. Your enthusiasm and hunger to learn more coupled with your good communication skills will make you successful in this role.

    Key Responsibilities

    You will be part of the Sales & Sales Support Team consisting of 4 people, handling quotes and bookings for our Liner Cargo (i.e. non-contractual cargo) in order to fulfil customer satisfaction in line with the company policies and daily operational requirements.

    Customer interaction

    • Act as the customer interface for quotes and bookings.
    • Answer customers’ questions about our schedules, cargo handling procedures, space and terminal receiving issues.

    Port Terminal, Operation and Trade coordination and interface

    • Coordinate with the Port Terminal about cargo delivery & handling.
    • Coordinate with our Operation team about equipment availability and cargo handling issues.
    • Coordinate with the Trade teams about space availability and allocations.

    Quoting & Booking of cargo and internal coordination

    • Use our Quotations system (‘GQS’) for customers’ rate requests.
    • Data input of all customer, cargo and freight details into our booking system.
    • Coordinate with our Documentation Department.

    Personal Attributes

    • Hard worker
    • Attention to Detail
    • Strong communication skills
    • Customer focused
    • Team player

    Experience/Qualifications

    Relevant education or some experience in a customer facing role is of merit but not a requirement. The right personal attributes coupled with eagerness to develop is essential. Fluent in Swedish and English is a prerequisite.

    Salary: As agreement
    The application shall contain CV and personal letter in English. Selection and interviews will be
    ongoing. For more information or if any questions about the position or the process, please contact

    Please note that we do not accept applications through e-mail, due to GDPR.

    The Wallenius Wilhelmsen Group is an equal opportunity employer that strongly believes in diversity and a values driven culture. The successful candidate will enjoy working in a global

    Jobzone
  • Sales Development Representative till SalesScreen, Oslo

    2 Sales Development Representative till SalesScreen i Oslo!

    Pratar du norska eller svenska och vill flytta till Oslo? Sök då en av dessa tjänster!

    SalesScreen erbjuder ett ”sales performance management” verktyg. Ett roligt sätt att hjälpa team att vara mer fokuserade, motiverade och produktiva. Det synliggör nya aktiviteter och milstolpar i realtid på TV-skärmar så att alla i företaget blir medvetna om vad som händer när det händer. SalesScreen ger företag möjlighet att skapa och administrera olika typer av tävlingar: Lotteri, Vandringspokal, Head-to-head och många fler. Sätt ett mål, lägg upp en premie och låt spelet börja!

    Om tjänsten

    I de här tjänsterna kommer du ha en viktig roll för SalesScreens fortsatta tillväxt. Du kommer följa upp både interna och externa leads och kartlägga potentiella kunder. Är det en passande kund, vill vi ha denna kunden i vår kundportfolio, är det en bra affär? 

    Förutom detta kommer du jobba med egen nykundsbearbetning, berätta om SalesScreens tjänster och boka in möten till säljarna. Du kommer få alla underlag du behöver, så du behöver inte aktivt själv leta efter nya kunder att bearbeta. Här ser vi gärna att du på sikt vill utvecklas till att ha egna kunder och göra kundbesök!  

    Vem är du? 

    För att passa till tjänsten tycker du att det är roligt att arbeta med nykundsbearbetning och du är van att jobba med telefonen som redskap. Kanske har du jobbat som mötesbokare eller på callcenter tidigare?   

    Du är orädd och professionell i kontakten med nya kunder och har förmågan att skapa ett intresse genom ett bra första intryck och kunnighet om den produkt du erbjuder.  

    SalesScreen jobbar med teknologiska lösningar så du har ett stort tekniskt intresse och förstår system och hur de integrerar med varandra. Du trivs med att arbeta systematiskt, självständigt och flexibelt.    

    Koncernspråket är Skandinaviska, men då företaget även är etablerat i USA och Europa krävs att du talar och skriver Engelska på en god nivå.

    Företaget expanderar i snabb takt vilket möjliggör många karriärmöjligheter! 

    Sammanfattning av kvalifikationer:

    • Kan kommunicera obehindrat på norska eller svenska och engelska i tal och skrift
    • Bakgrund i en säljorganisation
    • Tekniskt kunnig och intresserad
    • Driven i att nå dina uppsatta mål
    • Orädd i nya kontakter
    • Trevlig, pålitlig och ansvarsfull i din roll

    Övrig information

    Du kommer jobba på SalesScreens kontor i Oslo, med start omgående. Din anställning börjar med en veckas utbildning på Norska huvudkontoret i Oslo för att lära känna företaget, dina kollegor och den tjänst du ska hjälpa kunderna med. 

    Som anställd på SalesScreen får du friskvårdsbidrag. Företaget har även sociala aktiviteter en gång i månaden och större kick-offer två gånger per år!  

    Tjänsten är på heltid, dagtid, 6 månaders provanställning.

    SalesScreen har valt att samarbeta med Jobzone Business Services i rekryteringen till denna tjänst, men du kommer bli anställd direkt hos SalesScreen.

    Alla frågor kring tjänsten besvaras av Anna Berggren på Jobzone: +46 (0) 70 7788336 eller anna.berggren@jobzone.se

    Sök redan idag, vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt person.

    Vi ser fram emot din ansökan!  

    Jobzone
  • Säljare till Eskilstuna

    Säljare mot företag via telefon

    Är du i starten av din säljkarriär och vill få en gedigen och stabil grund bör du söka det här jobbet. Under 4 veckors utbildning lärs du succesivt upp till att bli en duktig säljare som klarar arbetet självständigt. Du arbetar i ett fartfyllt klimat med mycket tävlingar och peppande kollegor.

    Om tjänsten

    Du säljer och hjälper dina kunder att marknadsföra sig på tv apparater som finns på universiteten runt om i landet.

    Arbetsuppgifter

    Via telefon sälja annonser.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du som startat din säljbana eller verkligen brinner för att bli säljare bör söka tjänsten.

    Krav

    Svenska i tal och skrift. Gymnasieutbildning.

    Villkor och förmåner

    Garantilön

    Dagtid

    Jobzone
  • Business Development representative till GetAccept

    Business Development Representative till GetAccept

    Jobzone Södermanland

    Jobzone VR-rekryterar till GetAccept!

    Är du redo att skapa framgång? Bra! Vi vill att du gör det som Business Development Representative i ditt team på GetAccept!

    På GetAccept tror vi starkt på lagarbete och därför har vi byggt vår organisation med ”Squads”. Varje squad har grymma medarbetare bestående av SDR, BDR, CS, AE och en teamleader. Ni jobbar i era olika roller men har ett nära samarbete tillsammans i teamet för att nå framgång för er och kunderna.

    Ditt team behöver nu dig!

    Vi jobbar med de senaste och bästa lösningarna inom bland annat e-signering och vi har alltid produkter som förenklar olika processer för våra kunder.

    Dina kollegor behöver nu din expertis som BDR till sitt Squadteam där din uppgift är att prospektera, knyta kontakter, boka möten och finna nya potentiella samarbetspartners. 

    Primärt kommer du att arbeta på ett kreativt sätt att boka möten mot tydliga mål. Dessa möten kommer sedan att AE (Account Excecutive) att genomföra. Du kommer även ha möjlighet att följa med på dessa möten. Efter utförda försäljningsmöten så gäller Onboarding och världsklass-service till alla kunder och där kliver din CS-kollega in med sin expertis.

    Som du förstår så arbetar alla roller väldigt nära varandra och gemensamt sätter ni mål för gruppen.

    Vad kan du förvänta dig av oss?

    Vi har roligt på jobbet samtidigt som vi jobbar mot att alltid nå våra mål. Hos oss får du:

    • Konkurrenskraftig kompensation och balans mellan arbete och fritid.
    • Tydligt ägande och ansvar.
    • Ständig utveckling och karriärmöjligheter inom vårt GetNext-program
    • Arbeta i en snabb, tillväxt- och försäljningsorienterad miljö.
    • Nya redskap och allt annat du behöver för att vara produktiv.
    • Lyckliga arbetsdagar, snackbar och roliga kolleger.
    • Solid upplärning och introduktion till vårt företag, produkter och processer.

    Vi vill att du ska lyckas med oss!

    Vem tror vi passar för tjänsten?

    Nästa Squad-medlem vi söker är en människa precis som resten av oss, inte en maskin som springer ensam!

    Du tycker om att utöka ditt kontaktnät, tvekar inte på att plocka upp telefonen och ringa och ha kul på jobbet – samtidigt som du fokuserar på att uppnå dina uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd i dialogen med kunden. Ditt huvudmål är att se till att kunden vill träffa oss för ett möte.

    Mest troligt har/är du:

    • en akademisk bakgrund, även om vi lägger större vikt vid dina personliga ambitioner och attityd.
    • ett starkt intresse för att skapa kontakt med nya människor, sociala medier och digitala försäljningsverktyg.
    • ett skarpt kreativt sinne, skarpa kommunikationsförmåga och älskar att få ditt företagsnätverk att växa.
    • intresse att prestera mot tydliga och transparenta KPI:er

    Vad förväntar vi oss av dig?

    Som BDR har vi förväntningar på att du:

    • Söker kontakt med nya företag och hittar kreativa sätt att nå fram
    • Når ut via telefon och sociala kanaler
    • Att du är nyfiken och visar framfötterna
    • Arbetar på ett strukturerat sätt för att kunna håll hög aktivitetsnivå utan att gå ner i kvalité

    Kvalifikationer vi tror du har

    För att kunna axla rollen som BDR på ett bra sätt har du någon form utav erfarenhet av antingen telefonförsäljning eller mötesbokning. Vi ser även att du kan ha arbetat med försäljning ansikte till ansikte eller att du helt enkelt är rätt person med rätt ambition. 

    Du har ett driv att lära dig och tillämpa vår GetAccept-metodik inom försäljning och är öppen för nya kunskaper. Du är självklart en god kommunikatör både muntligen och skriftligen. Svenska flytande och mycket god engelska är ett krav.

    Några plus i kanten:

    • Kunskap om CRM som LimeCRM, SuperOffice, Salesforce, Pipedrive, Dynamics365 och HubspotCRM
    • Förkunskaper om SaaS-verksamhet
    • Flytande i andra språk som norska, danska eller finska
    • Ledarskap och/eller sportbakgrund

    Låter det som det är dig vi beskriver? Känner du en skön känsla när du läser om vårt företag? I så fall sök tjänsten, vi vill träffa dig!

    Jobzone tillsätter denna tjänst genom VR-rekrytering!

    GetAccept har valt Jobzone som samarbetspartner i denna rekrytering. Som första företag i Sverige jobbar Jobzone med VR-teknologi i sina rekryteringsprocesser till tjänster inom sälj.

    Vi vill hitta de vassaste säljarna, och du som söker kommer få gå igenom en spännande process på vägen mot jobbet!

    Sök redan idag, tjänsten ska vara på plats hos GetAccept i augusti och vi kommer kalla på intervjuer löpande.

    Jobzone
  • Account manager

    Account manager

    Brinner du för att bygga relationer och skapa affärer? Då är det dags att kolla hit!

    Om tjänsten

    Då vi har flera uppdrag på väg in söker vi nu säljare inom tjänste-/produktförsäljning i flera olika branscher i Stockholm. Här kommer du att få vara en del av hela processen från första samtal med kund till avslutade projekt och fortsatta samarbeten. Arbetet kommer ske både genom uppsökande verksamhet samt med befintliga kunder.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har ett intresse för relationsbyggande och försäljning. Detta kombinerar du med din förmåga att vara lyhörd och noggrann. Du vågar tänka nytt och beskrivs ofta som framåt, affärsmässig och resultatinriktad. Du gillar att ligga steget före!

    Krav

    Har gymnasiekompetens – meriterande är eftergymnasial utbildning

    Tar eget ansvar över både kunder och att planera upp ditt vardagliga arbete

    Har god känsla för struktur och är noggrann

    Har goda kunskaper i svenska och engelska.

    Villkor och förmåner

    Du blir anställd som konsult hos oss på Jobzone eller en rekrytering där du blir anställd av vår kund i en fast tillsvidare anställning.

    Jobzone
  • Utvecklande säljjobb

    Drömmer du om att bli en riktigt vass säljare och vill ge dig själv den träning och de förutsättningar som är nödvändiga för att lyckas långsiktigt?

    Alla topsäljare minns sin första tid med en särskild känsla i magen. Vi minns vårt första säljjobb och hur det formade oss till de vi är idag. Vi har alla vår egen ”plantskola” att tacka för den möjlighet och det engagemang som vi fått från ledare och coacher när vi många gånger gått från helt oerfarna säljare till att plötsligt ha ”knäckt koden” i hur man når fram till alla sorters kunder och får de att verkligen vilja bli just vår kund.

    Glädjen och stoltheten i att hjälpa företag att nå framgång genom skräddarsydda lösningar är något medarbetarna på UMG har gemensamt.

    Känner du på dig att du är en person som människor lyssnar på, har förtroende för och mår du som bäst när det som gynnar dig själv kommer andra till glädje? Då tycker jag att du ska söka den här tjänsten.

    Om tjänsten

    Anställningen startar med 4 veckors utbildning. Arbetet är heltid, dagtid. Lönemodellen består av en fast grundlön med provision. Du arbetar i en modern och stimulerande miljö centralt i Eskilstuna med stadens puls utanför dörren, med kollegor och ledare som ständigt stöttar varandra samt bidrar till utveckling. Arbetsmiljön präglas av högt tempo, glädje och en stor portion av humor.

    Arbetsuppgifter

    Arbetet går ut på att via telefon kontakta företag inom alla branscher och erbjuda skräddarsydda lösningar för marknadsföring på universitet runt om i landet.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har som långsiktigt mål att arbeta med försäljning i någon form. Du vill lära dig grunderna inom försäljning, förstår att uthållighet och långsiktighet är nyckeln för att lyckas. Du värdesätter coachning, stöttning och anser att feedback är en naturlig del i arbetet för att kunna lära dig utnyttja din fulla potential samt växa som säljare.

    Du längtar efter att prata med nya människor. Du är ”snabb i tanken” samt har hjärtat på rätt ställe vilket är en grundförutsättning för att lyckas i tjänsten. Att snabbt komma tillbaka efter tillfälliga bakslag och att kunna motivera sig själv på ett bra sätt är egenskaper som är gemensamma för framgångsrika säljare. Du förstår att bakom framgång ligger hårt arbete men att belöningen alltid är i paritet med ditt eget engagemang.

    Krav

    Fullständiga gymnasiebetyg

    Kunna tala och skriva svenska flytande

    Tidigare erfarenhet av försäljning och/eller telefonförsäljning är meriterande

    Villkor och förmåner

    Arbetet är på heltid

    Lönen består av en del grundlön och en del provision

    Jobzone