Kundtjänstmedarbetare sökes i Stockholm
Har du inte någon eftergymnasial utbildning, eller har du kanske svårt att hitta jobb inom det du utbildat dig till? Eller har du kommit på att du vill göra något annat? Om du dessutom uppfyller följande så kan ett jobb inom kundsupport i Stockholm vara nästa naturliga steg att ta i ditt yrkesliv:
- Du gillar att prata med människor
- Du är bra på svenska och engelska
- Du är hjälpsam och trevlig till din natur
- Du presterar bra under stress
- Du lär dig nya datorsystem snabbt
- Du har inga problem med att vara ett företags representant utåt
Jobzone erbjuder många olika typer av jobb och karriärmöjligheter. Oavsett om du söker drömjobbet som utgör höjdpunkten i din karriär, eller om du bara är ute efter ett extrajobb för att dryga ut inkomsterna under studietiden, så har vi något attraktivt att erbjuda dig.
Låt Jobzone hjälpa dig
Lediga Jobb
På jakt efter en ny och spännande utmaning i arbetslivet? Här hittar du lediga jobb som är tillgängliga just nu.
Sök Personal
För att kunna behålla duktiga medarbetare under lång tid har vi satsat mycket på vår roll som arbetsgivare.
Vad innebär det att jobba på kundtjänst i Stockholm?
Att jobba i kundtjänst kan betyda ganska olika saker beroende på vilket företag eller vilken myndighet man arbetar för. Det som är gemensamt för alla kundtjänstjobb är att man utgör en länk mot kunder eller andra personer som av olika anledningar behöver komma i kontakt med den man representerar.
Det kan handla om att hantera reklamationsfrågor, fakturafrågor, saknade leveranser eller andra frågor som har med beställningar och leveranser av varor att göra. Men man kan också vara den som bokar in tider för klienter eller som förmedlar frågor vidare till andra i företaget där man jobbar.
I en del fall ger man kundsupport av mer teknisk karaktär, eller åtminstone en karaktär som innebär att man måste vara väldigt insatt i det man pratar om. Det kan till exempel gälla IT-support eller annan rådgivning.
Hur jobbar man inom kundsupport?
Det vanliga när man jobbar med kundsupport eller kundtjänst, är att man är flera personer som sitter tillsammans i det som ibland kallas call center. Man arbetar med dator och kan få sköta kommunikation genom flera olika vägar, såsom e-mail, formulär, sociala medier och chattar. Naturligtvis svarar man ofta också i telefon och då är det headset som gäller.
Vad har en kundtjänstmedarbetare i lön?
Om man är ny, inte har någon direkt utbildning och vill jobba med kundtjänst i Stockholm så kan ens lön typiskt hamna på omkring 20 000 kr. Med mer erfarenhet och/eller utbildning och/eller kvalificerad tjänst kan man räkna med en lön på ca 30 000 kr.
När vi tar in anställda i Jonzone, så följer vi en speciell modell för lönesättning som kallas genomsnittligt förtjänstläge. Då utgår vi från vad andra personer med samma eller liknande arbetsuppgifter i snitt har i lön på det företag du blir uthyrd till som bemanningspersonal.