Lediga jobb

  • CE-chaufför för distribution i Uppsala

    Vår Kund
    Har funnits sedan 1897 och har varit verksamma i nuvarande form sedan 1984. De har sitt huvudkontor i Stockholm med depåer utspridda på flera orter i Sverige. Deras specialisering är inom termotransport för livsmedelsnäringen men har även andra typer av leveranser


    Till vår kund i Uppsala söker vi några CE-chaufförer för livsmedelsdistribution.

    Om tjänsten
    Du kommer att leverera kyl och frysvaror till butiker, med lastbil och släp alternativt kärra, lasta och lossa med hjälp av el-truck. Körningarna utgår från kundens terminal i Uppsala dit du återvänder efter avslutat pass.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Du är en flexibel person som gillar att jobba och gör det med kvalité. Du har minst 1 års erfarenhet med kontinuerlig körning med bil och släp, samt har koll på hur man hanterar ett kylaggregat på lastbil.

    Arbetstider
    Arbetstiderna är mellan 05.00 -20.00 efter uppsatt schema på dag och kväll, med 8-10 timmars arbetspass.

    Krav
    • CE-körkort
    • YKB
    • Digitalt förarkort
    • ADR 1.3
    • Truckkort
    Minst 1 års erfarenhet att köra bil och släp

    Tillsättning
    Beräknad start mitten av juni och förväntas pågå 9-10 veckor med ev möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jobzone och uthyrd till kund.

  • CE-chaufför sökes


    Till en av våra distributionskunder söker vi nu en CE-chaufförer, för varierande körningar i och utanför Stockholm med utgångspunkt Spånga.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Som person är du glad och pigg. Du är flexibel och är öppen för att jobba olika tider och olika typer av körningar.

    Arbetstider
    Du kommer att jobba i skift, med följande tider utefter schema:
    • Dagtid 06.00-19.00 (8-10 timmars pass)
    • Kväll/Natt start mellan 15.00-20.00 och avslutas mellan 01.00-06.00 (8-10 timmars pass)

    Krav
    • CE-körkort
    • YKB
    • Digitalt förarkort
    • Full ADR

    Meriterande
    Tidigare erfarenhet av spetsbyten

    Tillsättning
    Uppdraget är främst ett sommarvikariat med start 1 juni till och med 28 augusti, men med möjlighet till förlängning.

  • Betongarbetare med erfarenhet inom Prefab samt lapp&lag sökes!

    Vår Kund
    Vår kund jobbar med prefabtillverkning i Västerås med omnejd och är en självklar aktör i branschen!


    Nu söker vi betongarbetare med erfarenhet av Prefab sam efterarbete på entreprenörssidan eller i fabrik. Vi söker vi dig som vill arbeta med kroppen och inte är rädd för att ta i. Du hamnar i ett gott team på ett företag med bra värderingar.

    Om tjänsten
    Du kommer att arbeta i produktionen där det tillverkas betongelement som inner/ytterväggar, sandwich-väggar, främst ute på byggen men även vid utleverans. Huvudsakligen kommer du arbeta med lapp&lag på färdiga väggar samt annat efterarbete ute vid montage.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet, helst yrkesbevis, från betongindustrin, industri eller kanske från byggbranschen.
    Vi lägger stor vikt på personligheten, viljan och engagemanget. Det är viktigt att du har god förmåga att
    samarbeta, lätt för att lära dig och har en hög ambitionsnivå att lära dig nya saker.

    Arbetstider
    Måndag-Fredag
    07-16
    Tiderna kan variera beroende på beställningar och projekt.

    Krav
    Yrkesbevis Betong eller motsvarande erfarenhet
    Tidigare erfarenhet av Prefab
    Svenska/Engelska

    Meriterande
    – Körkort & egen bil.
    – Arbetat inom Prefab
    – Ritningsläsning
    – Erfarenhet av lapp&lag av prefabväggar

    Tillsättning
    Omgående, intervjuer sker löpande

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i
    Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare
    i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!

    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får
    pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.

    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara
    branschens bästa arbetsgivare!

  • Anläggare och markarbetare sökes omgående till Stor-Stockholm!


    Vi söker en erfaren anläggare till ett Mark -och Anläggningsföretag i Norra Stockholm.

    Om tjänsten
    Vi söker en erfaren anläggare åt vår kund som har kontor i Bromma. Kunden är specialister inom markanläggningarna som erbjuder skräddarsydda lösningar inom alla typer av markarbeten, med verksamhet i Stor-Stockholm.

    Uppdraget är 4 veckor med chans till förlängning och du kommer jobba främst i Norra Stockholm.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Du som söker är självgående anläggare och behärskar ritläsning, rörläggning, stensättning samt liknande arbetsuppgifter på egen hand. Du är driven och tar egna initiativ och ser vad som behöver göras. Du gillar det sociala och är kommunikativ på både svenska/engelska

    Arbetstider
    Måndag-Torsdag
    06:30-16:00

    Fredag
    06:30-13:00

    Dina arbetsuppgifter
    • Rörläggning plast
    • Rörläggning betong
    • Sätta kantsten
    • Lägga plattor
    • Sätta smågatsten
    • Planlaser-kunskaper
    • Läsa ritning
    • Arbeta med grävmaskin

    Krav
    • Minst 2 års erfarenhet av liknande yrke
    • Svenska och Engelska i tal och skrift

    Meriterande:
    • Yrkesbevis inom väg- och anläggningsarbeten
    • Trafikkontoret – Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark
    • Heta arbeten
    • Säkra lyft
    • Förarbevis hjullastare

    Tillsättning
    Omgående.
    Projektet är begränsat till 4 veckor men trolig chans till förlängning.

  • JUNIOR TEAMLEDARE SOM VILL UTVECKLAS I MARKNADSLEDANDE FÖRETAG

    Vår Kund
    Verkar inom detaljhandeln, de jobbar med kända varumärken inom e-handel vilket är en bransch som fortsätter att växa. Kunden erbjuder en möjlighet att få utvecklas som individ och att få bidra till att utveckla branschen framåt.


    Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som vill vara med på en resa mot framtidens detaljhandel?
    Har du några års erfarenhet inom lager och logistik?
    Passar du in på nedan annons, sök då tjänsten, redan idag!

    Om tjänsten
    I ditt arbete ingår att leda, coacha och utveckla personalen samt se till att företagets kvalitetsmål uppfylls och att standardprocesser följs. Du kommer att vara stationerad i produktionen och kommer arbeta både med terminal- och administrativt arbete. Du ansvarar för ditt team och har ett nära samarbete med dina kollegor.
    Förutom ovan innebär rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga ärenden, såsom:

    • Dagligt flöde.
    • Övergripande struktur i de dagliga arbetsuppgifterna.
    • Problemlösning.
    • Hålla i morgonmöten.
    • Dagligen återkoppla produktiviteten och utfall.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lager och logistik, har goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och engagera människor. Du har ett gott ordningssinne samt gillar att hålla ett högt tempo. Som person är du mål- och resultatinriktad, ansvarsfull, noggrann och du sprider härlig energi omkring dig.

    Vi tror att du jobbat några år inom lager och logistik, att du varit i ledande i ca 2 år, att du besitter de egenskaper en modern bra ledare behöver ha och att du är redo att ta nästa kliv.

    Arbetstider
    Arbetet är fördelat på skift:
    Dagtid: 07.00-15.00
    Kvällstid: 15.00-24.00
    Helger: 08.00-17.00

    Rullande schema på alla skift. Man behöver kunna jobba alla skift men vid specifika behov kan anpassningar göras.

    Dina arbetsuppgifter
    För att lyckas i rollen behöver du vara en aktiv och engagerande teamledare. Du tar initiativ, är ansvarsfull samt stödjer medarbetarna i den dagliga driften. Du trivs med att upprätthålla regler och rutiner för god lagerkvalitet. Då arbetsbelastningen kan vara ojämn från dag till dag, krävs det att du är flexibel och är öppen för att lära nytt och utföra andra arbetsuppgifter, du bör besitta förmåga att under tidspress omprioritera och ha förmåga att lösa varje unikt ärende på bästa sätt.

    Du kommer dagligen leda personalen i ditt team. Starta upp dagen tillsammans på ett bra sätt med att lyfta förutsättningar, rutiner, utmaningar, vad som är prio för dagen mm.
    Coacha och ge feedback till teamet löpande under den dagliga driften av verksamheten. Hugga i där det behövs för att teamet ska lyckas.

    Rollen innefattar inte personalansvar.
    Du rapporterar till Area Manager.

    Krav
    • Gymnasiekompetens, meriterande med någon gymnasial påbyggnad.
    • God IT-vana (Officepaketet), främst Outlook och Excel.
    • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, meriterande med erfarenhet från lager eller logistik.
    • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.

    Dokumentrad erfarenhet från ledande roll i ca 2 år. AVGÖRANDE!

    Tillsättning
    Omgående! Intervjuer och tillsättning sker löpande.

  • Administrativ Controller till välkänd kund i Västerort


    Vi söker en Administrativ Controller för ett långt uppdrag ute hos vår kund!
    Har du viljan att lära dig nya saker, kan arbeta självständig, självsäker och detaljfokuserat? Då kan det vara dig vi letar efter!

    Detta är ett uppdrag med start omgående och som sträcker sig fram till april 2021, med stor möjlighet till förlängning.
    Låter det intressant? Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

    Om tjänsten
    I rollen som Controller kommer ditt fokus att ligga på rapporter och avgifter inom ekonomi/finans och hållbarhet. Arbetsområdet kommer vara mot ekonomi med mycket administration, fakturahantering, ansvara för att processer fungerar med avgifter och skatt, avstämning för siffror och jobba med kunder.
    Du kommer även arbeta med förbättringar av processer, dokumenthantering samt följa upp kring lagar och regler, men även stötta i andra uppgifter. Det kommer även att innefatta viss hantering av myndighetsrelaterade ärenden.

    Utöver detta kommer du att arbeta i GPLS, vilket är kundens ärendesystem. Du kommer att följa upp, slutföra och rapportera ärenden. Du loggar in ärendet och presenterar det steg för steg för att tydligt beskriva de åtgärder som gjorts.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Har en universitetsexamen inom relevant område, exempelvis Företagsekonomi
    Har goda kunskaper i SAP
    Har avancerade kunskaper i Excel
    Har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter, exempelvis som Controller
    Har goda kunskaper i engelska och svenska då båda språken används i tjänsten

    För att lyckas, och trivas i rollen, tror vi att du som person är:
    Självgående
    Kommunikativ
    Flexibel
    Noggrann

    Tillsättning
    Detta uppdrag är tänkt att starta omgående. Skicka därför in din ansökan redan idag!
    I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss. Varför passar just du för uppdraget?

    Start: omgående
    Omfattning: april, 2021
    Placering: Stockholm
    Lön: timbaserad månadslön

    Visst låter det både spännande?
    Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
    Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
    Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

  • Global Assistent välkänt bolag i Ludvika


    Vi söker en erfaren och duktig assistent till vår kund baserad i Ludvika. Det här är ett konsultuppdrag via Jobzone med start omgående och förväntas pågå till och med mitten av december 2020. Tjänsten är på 60-80% och placerad hos vår kund i Ludvika.

    Om tjänsten
    Som Group/Global Assistant kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara:

    Mötessamordning
    I uppdraget som assistent kommer du att assistera flera höga chefer hos kunden och även att ha kontakt med medarbetare i alla länderna. Du kommer att ansvara för bokning av konferensrum, beställa mat och liknande vid större besök och event.
    Du kommer även att ordna med julbord, presentinköp och annat för att skapa trivsel hos dina medarbetare.

    Kommunikation
    Du kommer att ha huvudansvar för all Internkommunikation, så som Intranät, nyhetsbrev m.m. Du kommer även att ansvara för att beställa datorer/telefon och administrera i SI.W/eSIGN/basware

    Personaladministration
    Som Group/Global Assistant kommer du även att hjälpa till med Onboarding och Offboarding av medarbetare. Det kan även förekomma andra uppgifter inom Personaladministration som behövs löpande.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Vi söker dig som är ambitiös, lättlärd och flexibel och arbetar administrativt med hög kvalitet. Det är viktigt att du är mycket noggrann i ditt arbete, har ett affärssinne och känsla för detaljer. Har du även erfarenhet av Tullfakturor? Toppen!

    Krav:
    Gymnasieutbildning avklarad
    Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
    Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska

    Stämmer ovanstående in på dig? Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

    Tillsättning
    Startdatum: 2020-05-20
    Längd: 2020-12-20
    Plats: Ludvika
    Arbetstid: 60-80%

    I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss. Varför passar just du för uppdraget?

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
    Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
    Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

  • Platschef till ANLAB

    Vår Kund
    ANLAB erbjuder expertis inom mark och anläggning till industriföretag, offentlig verksamhet och fastighetsbolag i stor-Stockholm med kranskommuner. Vi inriktar oss på både utförande- och totalentreprenader med allt från projektering till schaktning, sprängning, spont och pålningsarbeten tillsammans med kompletta VA- samt planeringsarbeten.

    Vi är en del av Gullringsbo Egendomar där entreprenörskapet och familjebolagskulturen är en viktig värdegrund inom koncernen och utgör en bas för koncernens fortsatta utveckling. Entreprenörsandan medför att bolagen ständigt förflyttas framåt och säkerställer en ekonomisk uppåtgående kurva.

    Om tjänsten

    Vem söker vi till denna tjänst
    För att lyckas i denna tjänst tror vi att du är målmedveten, intresserad av affärer, flexibel, strukturerad och självständig. Du trivs med att arbeta i en platt och kreativ organisation med högt tempo. Du goda ledaregenskaper och trivs med att leda och entusiasmera dina medarbetare samt verkar för en bra arbetsmiljö. Sist men inte minst utför du även enkla såväl som komplexa arbetsuppgifter med en god inställning.

    Vi tror att du har ca 3–5 års erfarenhet i rollen som projekteringsledare eller projektledare. Sannolikt har du en utbildning inom bygg och anläggningsteknik på yrkes- eller högskolenivå.

    Vi eftersöker dig som har kunskap inom följande:
    • Bygg- och anläggningsproduktion
    • Goda kunskaper i ritningsläsning och utsättning
    • Goda kunskaper i entreprenadjuridik AB och ABT
    • God branschkännedom och är bekant med tekniskt regelverk (AMA)
    • Goda IT-kunskaper avseende Officepaketet
    • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

    Då du kommer att besöka projekten i och runtom Stockholm är B-körkort ett krav.

    Dina arbetsuppgifter
    Som platschef har du en central roll i projekten med ansvar för att driva ditt team mot gemensamt uppsatta mål samt leda arbetet från ax till limpa. Du ansvar för planering och genomförande avseende miljö, kvalitet, ekonomi och tid. Antalet projekt du har igång samtidigt varierar beroende på projektens storlek och krav. Du rapporterar till Regionchef.

    Tillsättning
    I den här rekryteringen samarbetar vi med Jobzone. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Kamilla Envall, Kamilla.envall@jobzone.se

  • Firstline support med förståelse för Danska

    Vår Kund
    Vår kund är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 11 000 medarbetare. Företaget levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar och finns representerade på drygt 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.


    För kunds räkning söker vi nu en självgående firstline support. Detta är ett konsultuppdrag via Jobzone med start så snart som möjligt där du kommer att arbeta hos kunden under en längre period. Efter avslutat uppdrag finns eventuellt möjlighet till förlängning. Vår kund sitter i fina lokaler i södra Stockholm.

    Om tjänsten
    Arbetet i firstline innebär att du kommer att hantera många olika kontakter i verksamheten via telefon, mejl och personliga möten. Du kommer att arbeta verksamhetsnära med huvuduppdraget att hjälpa interna användare med frågor kring IT-administration och IT-system med tillhörande tjänster. Tillsammans med ditt team skapar ni en trygghet för användarna.

    Vem söker vi till denna tjänst
    För att trivas i den här rollen gillar du att ge support och stöd till den interna organisationen. Då avdelningen har en hög lägsta nivå ställer det krav på att du har arbetat i rollen tidigare och har erfarenhet av arbete i Windowsmiljö, Active Directory, Office 365 samt Exchange. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så som att du är pedagogisk, serviceminded och noggrann.

    Arbetstider
    Arbetstiden är belagd vardagar mellan 07-16

    Dina arbetsuppgifter
    Du kommer bland annat att:
    • Hantera beställningar, tekniska frågor och felanmälningar från användare via telefon och e-post
    • Analysera problem och felsöka incidenter

    Krav
    Två års erfarenhet av firstline support
    Flytande Svenska i tal och skrift
    God förståelse för Danska

    Tillsättning
    Vi går igenom ansökningarna löpande. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kamilla Envall.

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!

    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen. Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!

    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

  • C-chaufför till betongbil

    Vår Kund
    Är ett mellanstort företag med familjär känsla. Kunden ligger strax utanför Linköping.


    Tycker du om att köra lastbil, träffa kunder och är noggrann?
    Vi söker en person som vill köra betongbil under ca 5 veckor i sommar!

    Om tjänsten
    Tjänsten innebär att ta ansvar för kundnöjdhet och att lossa betongen enligt kundens önskemål.

    Vem söker vi till denna tjänst
    Dig som brinner för kundservice och är en säker lastbilschaufför.
    Är flexibel i dagens sluttid då leveransen till kund är avgörande.

    Arbetstider
    07:00 – ca 16:00

    Dina arbetsuppgifter
    Via bil och ränna leverera betong till beställd plats. Rengöra bilen och rännan i slutet av arbetsdagen.

    Krav
    C-kort
    YKB
    Digitalt förarkort
    Service inriktad
    Prata flytande Svenska

    Meriterande
    Har du kört betong tidigare är det meriterande men inget krav.

    Tillsättning
    Ca 200701

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!

    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.

    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!

    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?