Lediga jobb

  • Teamledare till betongföretag i Upplands Väsby

    Vår Kund
    Vår kund är en del av ett svenskt familjeföretag som med en stor portion kunskap, engagemang och mod kommit att bli ett av landets främsta inom betongbranschen. De utvecklar och levererar framförallt specialbruk till den svenska byggindustrin och har ett stort utbud av högteknologiska och specialanpassade expanderbruk. Produkterna vänder sig till proffs och användningsområdena är alltifrån avancerad undergjutning av maskiner, kranbanor, traverser, pelare och brolager till bultsättning i berg och fogning av prefabricerade betongelement. Leveranser sker till hela landet.

    För vår kund är helheten viktig och utöver material och experthjälp tillhandahåller de maskinutrustning av högsta kvalitet. I dagsläget har de tio anställda och siktar på att omsätta 100 miljoner kronor. De arbetar långsiktigt med miljö- och kvalitetsfrågor, dels för att kontinuerligt minska miljöpåverkan, dels för att producera produkter med hög kvalitet.

    Dina arbetsuppgifter
    Till vår kunds lager och verkstad, där de idag har 3 personer anställda, söker vi nu en teamledare. Du kommer att vara den som planerar det dagliga arbetet och ser till att arbetet prioriteras på bästa sätt, då det ofta dyker upp snabba puckar. Du kommer att hantera en hel del pappersarbete men också vara delaktig i driften i det dagliga arbetet. Det är därför viktigt att du kan hantera både administrativt arbete och fysiskt arbete.

    Beställningar kommer in via order eller sälj och kan vara på bruk och/eller maskiner, som ska levereras till olika byggarbetsplatser. Kunderna kan både köpa och hyra maskiner. När de uthyrda maskinerna kommer tillbaka ska de göras rena ex med bilning/blästring och kollas upp så de är hela. Dina medarbetare åker också ut på plats för att serva maskiner. Truckkörning med motviktstruck förekommer också.

    Vem är du:
    Som person är du ordningsam, du gillar att hitta nya lösningar som underlättar och effektiviserar arbetet. Du är bra på att skapa sammanhållning och samarbete mellan olika typer av människor. Du är inte rädd för att hoppa in där det behövs. Du har ett öppet sinne och vill lära dig nya saker. Vi ser gärna att du gillar att meka.

    För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökare, men självklart är det rätt person med rätt kunskap och förutsättningar för att utföra jobbet som går först.

    Arbetstider
    Varierar mellan 07.00-08.00 och 15.30-16.30

    Krav
    • Mycket god svenska i tal och skrift

    Meriterande
    • Tidigare erfarenhet som arbetsledare
    • Truckkort

    Tillsättning
    3 februari.
    Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du till att börja med är anställd hos Jobzone i 6 månader och uthyrd till kund, för att sedan gå över som anställd hos kunden.

    Jobzone
  • Extrajobb hos Team Jobzone Östergötland

    Svårt att sitta still? Vill ha mer att göra? Vi söker dig som letar efter ett extraarbete!

    Vi söker dig som vill ha ett extraarbete vid sidan om studier, annat arbete eller har slutat arbeta. Gillar du uppdrag där man får röra på sig, ta i ibland och hjälpa andra.

    Om tjänsterna

    Arbetstiderna och frekvensen varierar, det kan vara tidiga mornar, ibland kvällar men även dagtid.

    Vi hjälper andra med att göra deras vardag bekvämare.

    Arbetsuppgifter

    Det kan vara t ex. brandsanering, snöröjning, däckskifte, fastighetsskötsel, kabelmatning eller bröddistribution.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du som har B-körkort.

    Vill ha ett rörligt arbete.

    Kan rycka in med kort varsel.

    Är flexibel, social och tycker om dina medmänniskor.

    Krav

    B-körkort

    Kunna kommunicera på Svenska

    Villkor och förmåner

    Vi erbjuder engagemang i dig och dina önskemål.

    Rak kommunikation, uppdrag hos kunder som uppskattar att du hjälper dom och bra timlön.

     

     

     

    Jobzone
  • Lastbilschaufför C/CE söks

    Arbetsvilliga lastbilschaufförer söks.

    Har du ett par år erfarenhet av att köra lastbil, tycker du om att få gå till arbetet på morgonen och söker en ny utmaning.

    Då har vi arbetet med stimulans och möjlighet att utvecklas!

    Om tjänsten

    Möjlighet finns att antingen köra i närområdet (C) eller fjärr med övernattning (CE).

    Vill du arbeta med kroppen eller ha ett mer stillasittande uppdrag, båda möjligheterna finns.

    Arbetsuppgifter

    Du arbetar med att köra ut och samla in olika produkter eller köra ut material till kollegor som arbetar mestadels på vägar.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som älskar att arbeta, vill komma till ett företag som värnar om sina anställda och arbeta med kundkontakt.

    Krav

    Körkort C eller CE

    Giltigt YKB

    Pratar flytande Svenska

     

     

     

    Jobzone
  • Sanerare med erfarenhet

    Omväxlande arbete som sanerare

    Tycker du om att hjälpa dina medmänniskor när olyckan varit framme?

    Föredrar du att varje dag ser olika ut?

    Är du flexibel och kan hantera snabba föränringar?

    Har du dessutom erfarenhet av sanering?

    Då har vi ett arbete hos en omtänksam, jordnära och välkänd kund.

    Om tjänsten

    Arbetet innebär oftast att hjälpa till att sanera efter bränder.

    Många av uppdragen är i norra Östergötland och södra Sörmland.

    Arbetsuppgifter

    Det kan vara allt från sanering av pulver från en brandsläckare till att ta bort aspest pannor på ett tak.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har utbildning i sanering och har arbetat en tid inom yrket.

    Du ska kunna arbeta efter de instruktioner du får på respektive uppdrag, vara empatisk, social, nyfiken och även kunna ta i om det behövs.

    Krav

    B-körkort

     

     

     

    Jobzone
  • Junior ekonomiassistent till globalt retailföretag

    Har du en kandidat i ekonomi samt ett par års erfarenhet som ekonomiassistent? Är ditt nästa steg att testa dina vingar och få vara del av avdelningen för Finance & Accounting på ett internationellt jättebolag inom retailbranschen? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig!

    Om tjänsten

    Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom ekonomi och redovisning möjlighet att gå med i en global organisation som har en stadig tillväxt och hög takt. Avdelningen för ekonomi och redovisning ansvarar för att koncernen hanterar alla affärer enligt de lagar och krav som finns, samt för all finansiell rapportering.

    Detta är ett konsultuppdrag under perioden 7e januari-5e juni

    Arbetstider: kontorstider 08-17 eller enligt ÖK

    Kontoret är benäget i södra Stockholm

    Arbetsuppgifter

    Avdelningen för Finance & Accounting har ett nära samarbete med avdelningen för Externredovisning och produktionskontor runt om hela världen. Centralt för denna tjänst är att du kommer att sitta på avdelningen för Kundfordringar och leverantörsreskontra (AR/AP) som hanteras online.

    • Skanna, granska och verifiera fakturor
    • Registrera fakturor för kommersiella varor
    • Kontoavstämningar
    • Kommunicera med produktionskontor och redovisningsavdelningar (på engelska)
    • Utveckla och förbättra våra interna processer och rutiner
    • Arbeta i systemet SAP

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du som söker är nyfiken och snabblärd, har en god analytisk förmåga och har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för att självständigt kunna utföra arbetet. Du gillar att arbeta i team och strävar alltid efter att utföra uppgifterna noggrant men är van vid tempo. 

    Krav

    • Ekonomisk kandidatexamen på högskolenivå.
    • Kommunicera väl på Svenska och Engelska
    • Mycket goda kunskaper i Office 365
    • Erfarenhet av leverantörsreskontra är meriterande
    • Erfarenhet av SAP är mycket meriterande

    Villkor och förmåner

    Vi erbjuder en utmanande roll och en chans att bli en del a den globala redovisningens arbetssätt. Du kommer att få mycket ansvar från dag 1 och bli en del av ett kompetent team med erfarna ekonomer där du kan utvecklas!

    Jobzone
  • Sales Executive/Sales Manager till Visolit

    Är du redo för en spännande resa? Vi söker dig som vill lyfta Visolit vidare till nästa nivå.

    Om tjänsten

    Som Sales Executive på Visolit är du ansvarig för försäljningen av outsourcing och drifttjänster mot nya kunder. Du kommer arbeta proaktivt med att utveckla och hitta nya affärer. Du förstår att försäljning kräver hårt arbete och tillsammans med övriga säljkollegor kommer ni ha stor påverkan i hur Visolits kunder och hur Visolit som bolag kan utvecklas framåt.

    Arbetsuppgifter i korthet

    • Skapa och identifiera nya affärsmöjligheter, skapa din egen marknad av möjligheter
    • Genomföra hela försäljningsprocessen, från behovsanalys, offertarbete och driva säljprocessen framåt för att avslutningsvis förhandla och signera avtal med kunden
    • Ansvarig för att få fram affärsnyttan och bredden av Visolits alla tjänster
    • Etablera och vidareutveckla relationer till beslutsfattare och beslutspåverkare
    • Driva strategisk försäljning och uppnå förväntade försäljningsmål

    Vem söker vi till denna tjänst?

    För att bli en stjärna i rollen som Sales Executive har du en fantastisk förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer på ledningsgruppsnivå. Din höga energi och omättliga nyfikenhet i kombination med ditt affärssinne hjälper dig att driva affärerna i hamn. Till din natur är du kreativ, analytisk och självgående. Du förstår vikten av att kunna prioritera ditt arbete och lägga i en extra växel när det krävs. Du är van att arbeta i högt tempo och med stundtals korta deadlines. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende och engagemang hos kunder och andra samarbetspartners där ni tillsammans arbetar fram lösningar som maximerar värdet av Visolits tjänst utifrån kundens verksamhet och mål. Vidare är du noggrann och har en god kunskap inom IT och förstår hur outsourcing tjänster hänger ihop.

    Krav

    • 5–7 års dokumenterar erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning inom IT-outsourcing till nya kunder
    • Innehar en affärsmässighet med teknisk förståelse
    • Goda kunskaper inom Officepaketet
    • Vana av att jobba strukturerat i ett CRM system
    • Eftergymnasiala utbildning inom sälj & marknad eller motsvarande erfarenhet
    • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
    • Körkort B

    Meriterande

    • Tidigare jobbat hands on med teknik inom IT-infrastruktur
    • God förståelse för publika molntjänster

    Visolit erbjuder

    • Spännande kunder och utmaningar
    • Marknadens modernaste och omfattande tjänsteportfölj
    • Humor och skratt på arbetsplatsen
    • Goda karriärmöjligheter 
    • Kurser, utbildningar och certifieringar
    • Kollektivavtal
    • Konkurrenskraftig lön

    Om Visolit

    Visolit är Nordens ledande leverantör av intelligenta molntjänster, säkerhet och infrastruktur för små och medelstora företag. Som en snabbväxande teknikkoncern har de stärkt sin geografiska närvaro i hela Norden.Visolit har en omsättning på över 2,6 Miljarder kronor med cirka 1200 anställda. Kontor finns på 11 platser i Norge och Sverige med huvudkontor i Asker i Norge.

    Jobzone tillsätter denna tjänst genom VR-rekrytering! Visolit har valt Jobzone som samarbetspartner i denna rekrytering. Som första företag i Sverige jobbar Jobzone med VR-teknologi i sina rekryteringsprocesser till tjänster inom sälj. Vi vill hitta de vassaste säljarna, och du som söker kommer få gå igenom en spännande process på vägen mot jobbet! Sök redan idag, tjänsten ska vara på plats hos Visolit så snart som möjligt och vi kommer kalla på intervjuer löpande.

    Jobzone
  • Extra jobb natt lager

    Vår Kund
    Är ett företag som löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden. De hjälper till med allt från e-handel till läkemedelstransporter. De hanterar paket, bud och gods, och kan också lagerhålla sina kunders varor. De har sitt lager beläget i Hägersten.

    Dina arbetsuppgifter
    Du kommer att jobba med sortering av paket som ska placeras på burar, samt tömma burar.

    Arbetstider
    Du kommer hoppa in vid behov nattetid 03.00 – 07.00, övertid kan förekomma, så vi ser gärna att du kan vara flexibel med arbetstider.

    Krav
    • Annan huvudsaklig sysselsättning på 50% (ex studier på högskola/universitet eller har ett deltidsjobb där du vill fylla på med tid).
    • B-körkort och egen bil (då det är svårt att ta sig kommunalt)
    • Utdrag ur belastningsregistret.

    Meriterande
    • Tidigare erfarenhet från lager.

    Tillsättning
    Omgående

    Om Jobzone Sverige
    Jobzone är det varma, skapande och reflekterande bemannings- och rekryteringsföretaget. Vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare och vi arbetar varje dag för att skapa framgång för individer och organisationer. Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge.

    Jobzone
  • Business Development/Sales Manager till Martin Bencher Group

    Är du redo för en utmaning? Vi söker dig som vill identifiera nya möjligheter samt lyssna på kundernas behov och översätta dessa till en succéhistoria!

    Om tjänsten

    Som Business Development/Sales Manager ansvarar du för affärsutveckling för MB Sweden. Det inkluderar såväl nya som befintliga kunder. Som en del av ditt ansvarsområde kommer du b la arbeta med offerter, kunduppföljning, se över potentiella affärsmöjligheter samt hålla dig löpande uppdaterad kring både marknadssituationen och branschen. Du arbetar både operativt och strategiskt med hela serviceutbudet av tjänster att tillmötesgå kundens behov. Du ansvarar själv för hela säljprocessen med allt från prospektering, mötesbokning och budget.

    Du utgår från Stockholmskontoret i Kista och har hela Sverige som din marknad.

    Resor förekommer i tjänsten, mestadels inom Sverige men även utomlands

    Tjänstebil, fast månadslön 

    Du rapporterar till VD

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi ser det som en avgörande faktor att du har passion för försäljning och att du drivs av att prestera. Du är självgående, resultatinriktad, prestigelös och drivs av att ha stort eget ansvar. Du är snabb på att analysera och förstå kundens behov och kommer väl förberedd till dina möten.

    Vi söker dig som brinner för relationsskapande affärer och som trivs i en internationell företagskultur. Vi tror starkt på personliga egenskaper såsom driv, affärsmannaskap och inställningen att lyckas fullt ut. Du har en grundinställning och vilja att ge bästa tänkbara service till såväl nya som befintliga kunder. Sist men inte minst är du relationsskapande samt duktig på att hålla högt tempo för att nå dina högt uppsatta mål.

    Krav

    • 3–5 års erfarenhet av säljarbete alternativt motsvarande roll med dokumenterat goda försäljningsresultat
    • Budgetansvar (att övergripande mål nås)
    • Förmåga att utveckla affärer samt stark förhandlingsförmåga
    • Hög integritet och förmåga att agera förtroendeingivande i dina affärsrelationer
    • Kunskap om branschen samt kund- och lönsamhetskalkyler
    • Svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
    • God analytisk förmåga samt förmåga att utmana både dig själv och andra
    • Körkort, klass B  

    Om Martin Bencher Group

    Martin Bencher Group är ett Skandinaviskt shipping och speditionsföretag specialiserade inom projektlogistik. Martin Bencher grundades 1997 i Aarhus, DK. Vi levererar dörr till dörr lösningar för tungt industrigods på en global nivå. Vi jobbar inom pappersbruksindustrin, förnybar energi, olja & gas, infrastruktur, gruvindustrin för att nämna några av våra marknader. Vi har 29 kontor i 21 länder. Kontoret i Sverige öppnades 1998 och har idag 8 medarbetare. 7 i Stockholm och 1 i Göteborg. 

    Intresserad av tjänsten?

    Då ber vi dig att ansöka snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi pga av GDPR inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV och gärna ett personligt brev som motiverar varför du är söker jobbet.

    Jobzone
  • Back Office Specialist till Transportbranschen

    Till avdelningen Pricing – Arlandastad, söker vi en ny medarbetare för omgående start

    Back office Specialist till Transportbranschen

    Har du erfarenhet av spedition, förhandling och är en säljande profil? Då är det vi dig vi söker för denna unika tjänst!

    Här får du stor variation och användning av dina speditionsunika kunskaper, detaljtekniska delar såväl som ditt siffersinne och analytiska ådra. Du får dessutom möjlighet att utvecklas inom ditt område mot en roll som är mer säljande, supportande och strategiskt viktig för hela verksamhetens priser och konkurrenskraft.

    Om vår kund Scan Global Logistics är ett dynamiskt, kundfokuserat och konkurrenskraftigt modernt speditions- och logistikföretag.  Vi är för närvarande ett av de fem största logistik- och transportföretagen i Norden med kontor i nitton länder. Scan Global Logistics är ett privatägt företag med huvudkontor i Köpenhamn, Danmark.

    Mer om tjänsten Tjänsten tillhör avdelningen Pricing som säkerställer professionellt agerande mot agenter och de egna kontoren. Här blir dina kontaktytor främst den interna säljorganisationen och även flygavdelningen. Du kommer ha din plats på Scan Globals kontor vid Arlandastad och vid enstaka tillfällen närvara vid kundmöten tillsammans representant frånsäljavdelningen.

    Arbetsuppgifter

    • Besvara inkommande prisförfrågningar
    • Besvara RFQ från sälj, SGL kontor och agenter
    • Dialog med sälj gällande serviceförslag till nya kunder, inhämta priser och skapa offert för ny kund samt ev. annan information som är relevant
    • Uppdatera befintliga offerter till svensk kund vid behov med priser för flygfrakt, fuel, security samt årligen även lokala kostnader i Sverige
    • Vid behov delta i interna säljmöten och även kundmöten tillsammans med sälj
    • Löpande dialog med flygbolag och representanter för flygbolagen
    • Medverka i förhandlingar med flygbolag och andra leverantörer som är centrala för flyget
    • Bevaka att vi får nya uppdaterade priser enligt överenskommelse eller SRA priser
    • Ta emot nya priser från flygbolagen och tillsammans med IT säkerställa att dessa finns i våra system (i dagsläget Flex)
    • Uppdatera fuel & securitylistan
    • Tillsammans med flygansvarig se över alternativa lösningar inom produkt flyg
    • Genomföra mätningar och analyser av olika art  

    Vem söker vi till denna tjänst? Vi söker dig som arbetar med speditionsnära arbetsuppgifter som har god förståelse för branschens prissättning och utmaningar där du önskar använda dina kunskaper ur ett annat perspektiv. En stor del av arbetet innebär prisförfrågningar. Därför krävs matematiskt och analytiskt sinne så di snabbt kan utvärdera och identifiera en affärssituations för -och nackdelar. Du kommer också ha regelbunden dialog tillsammans med flygansvarig och förhandla med flygbolag. De administrativa delarna i tjänsten innebär olika mätningar, analyser samt säkerställa att rätt priser finns i våra systemet.

    Krav 5 års erfarenhet från branschen med kunskap av import/export (flyg)

    Om Scan Global Logistics

    At Scan Global Logistics, we exist to make the world a little less complicated. We are a global logistics organization with employees and partners all over the world. As well as our leading position in the Nordic market, our global transportation network enables us to reach even the most remote corners of the world.  By bringing a human approach to everyone everywhere, we combine know-how and entrepreneurship to make the small difference that truly matters. We are there wherever you need us. For over 30 years, we have been developing a flexible organization that is geared toward providing personal advice and tailor-made logistics solutions.

    At the core of our DNA is a ‘can-do-attitude’ and the willingness to always walk the extra mile to find the right solution. We support all processes in Supply Chain Management for businesses in every field. Whether you require transportation from A to B or a more complex logistics solution, our goal is to keep you, and your customers, one step ahead. We are Scan Global Logistics and we will keep finding new ways to make the world a little less complicated. 

     

    Intresserad av tjänsten?

    Då ber vi dig att ansöka snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi pga av GDPR inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV och gärna ett personligt brev som motiverar varför du är söker jobbet.

     

    Jobzone
  • Extrajobb som C-chaufför

    Dina arbetsuppgifter
    Jobzone söker C-chaufförer som kan hoppa in extra vid behov, för olika typer av körningar och kunder inom exempelvis återvinning, dricka samt distribution.
    För att kunna hoppa in extra måste du ha en annan huvudsaklig sysselsättning till minst 50%, vilket innebär att du endera har ett jobb och vill jobba extra eller att du studerar på högskola/universitet och vill jobba vid sidan av.
    Behovet just nu är övervägande vardagar dagtid.
    Du kommer att vara anställd av Jobzone och uthyrd till kund.

    Arbetstider
    Arbetstiderna varierar beroende på kund och uppdrag, så vi ser gärna att du är flexibel med arbetstider.

    Krav
    • C-körkort
    • YKB
    • Digitalt färdskrivarkort

    Meriterande
    • CE-kort
    • Minst 2 års erfarenhet som lastbilschaufför

    Tillsättning
    Behovsanpassat

    Jobzone