Lediga jobb

  • Jobzone söker deltidare och studenter till Södertälje

    Ansvarstagande studenter och arbetsvilliga deltidare sökes till spännande rangeringsuppdrag i Södertälje

    Är du intresserad utav bilar? Känner du dig bekväm bakom ratten på en bil? Behöver du ett arbete vid sidan utav studier eller lite extra pengar vid sidan? Svarade du ja på dessa tre frågor så är du antagligen på väl god väg att bli våran nästa medarbetare.

    Om tjänsten

    Till våran samarbetspartner i Södertälje Hamn så söker vi nu med ljus och lykta efter ansvarsfulla medarbetare som trivs i en utomhusmiljö året runt. Företaget har funnits sedan 1925 och erbjuder logistiska helhetslösningar för bilimporter.

    Arbetsuppgifter

    Som bilrangerare så kretsar arbetsuppgifterna kring att köra bilar. Visst låter det härligt? Körningen sker på inhägnat område.

    Det som kommer att tillkomma utöver bilkörning är:
     – Lättare underhåll utav bilar.
     – Lättare besiktningsarbeten.
     – Tvättning utav bilar.
     – Lossning utav bilar från godståg.
     – Främsta arbetsuppgifterna kommer att vara just att köra bilarna emellan de olika           ytorna.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har B-körkort för manuella bilar och har en annan huvudsaklig sysselsättning. Detta är även någonting som vi kommer att behöva ha intyg på.

    Du ska ha haft b-körkort i minst sex månader och gärna ha kört en hel del under den tiden. Bilarna kommer att ha sommardäck året runt så en hel del vikt kommer att läggas på att säkerställa att du känner dig bekväm bakom ratten.

    Du som söker och går vidare kommer att få testköra för att vi ska få en bild utav din erfarenhet.

    Krav

    Gymnasial utbildning. Meriterande om det är inom logistik.

    Vi ser gärna att du har någon form utav arbetslivserfarenhet. Meriterande även här om det är inom logistik.

    Du ska prata och skriva det svenska språket obehindrat.

    Villkor och förmåner

    -Du anställs utav Jobzone Sörmland.
    -Du får arbetskläder och rätt förutsättningar.
    -Jobzone Sörmland ger dig en gedigen utbildning innan du tillsätts.
    -Du får en konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal.
    -Arbetstiderna är emellan 07.00-15.30

     

     

     

    Jobzone
  • C-chaufför för återvinningsuppdrag i Södertälje

    Till vår återvinningskund i Södertälje söker vi en C-chaufför som gillar att röra på sig.

    Våra återvinningskunder är stora och ledande aktörer inom återvinningsbranschen. Bra lön, fasta tider och bra stämning i gruppen gör dem till några av våra populäraste uppdrag för chaufförer!

    Arbetsuppgifter

    Du kommer huvudsakligen arbeta med inhämtning av hushållssopor med sopbil. Det vanligaste är att insamlingen sker med baklastande sopbil och platskärl på hjul som töms i sopbilen.

    Körningen utgår från kundens kontor i Södertälje och du återvänder dit vid arbetsdagens slut, när inhämtning och tömning är klar.

    Arbetet är fysiskt krävande och vi söker dig som gillar att vara aktiv, jobba med kroppen och hålla ett högt tempo.

    Vi söker dig med:

    • C-kort
    • YKB
    • Digitalt färdskrivarkort
    • God Fysik
    • God Svenska
    • Tillgång till bil (då det inte går att ta sig dit kommunalt)

    Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom återvinning

    Arbetstider

    Måndag – Torsdag 06.30 – 15.30, Fredag 06.30 – 12.45 (förkortad arbetsvecka då man även jobbar röda dagar när de infaller måndag – fredag)

    För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden, men självklart är det rätt person på rätt plats som går först.

    Du kommer till att börja med vara anställd av Jobzone, och för rätt person finns möjlighet att senare gå över som direkt anställd hos kunden.

    Jobzone
  • 2 erfarna Betongarbetare sökes till Stockholm!

    Erfarna betongarbetare till företag i Stockholm

    Har du erfarenhet från betongbranschen och vill utvecklas ihop med vår kund i Gustavsberg som arbetar med olika byggföretag runt om i Stockholm? Då kan detta vara jobbet för dig!

    Om tjänsten

    Vår kund söker nu duktiga betongarbetare som har minst 3 års erfarenhet från branschen. De utför betongarbeten åt en rad olika byggföretag i Stockholm med omnejd. Företaget har specialiserat sig på allt från formsättning, armering och gjutning till gjutning av industrigolv, väggar, valv m.m.

    Arbetsuppgifter

    Som betongarbetare hos kund kommer du att arbeta med betongarbeten som nämns ovan hos olika byggföretags projekt i Stockholmsområdet. Du arbetar självständigt med moment som gjutning, armering, formsättning, läsa av ritningar, efterkonstruktion/lappning och lagning. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi ser att du har tidigare erfarenhet från betongindustrin, industri eller kanske från byggbranschen. Vi lägger stor vikt på personligheten, viljan och engagemanget. Det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta, lätt för att lära dig och har en hög ambitionsnivå att lära dig nya saker.

    Krav

    – minst 3 års erfarenhet av betongarbete
    – Körkort B
    – Svenska i tal och skrift alt. Ryska eller Engelska
    – Yrkesbevis är meriterande

    Villkor och förmåner

    Tjänsten startar omgående och löper tillsvidare med 6 månaders visstidanställning.

    Arbetstider är 07-16 måndag-fredag

    Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!

     

     

     

    Jobzone
  • Premium Service Manager till Stockholm Live

    Premium Service Manager

    Till vår kund Stockholm Live som driver Nordens mest besökta arenor söker vi nu en driven Premium Service Manager. Här får du en unik möjlighet att vara koordinator gällande evenemang i världsklass. 

    Om tjänsten

    I rollen som Premium Service Manager är du kontaktperson för våra Premiumkunder avseende nyttjandet av deras Premiumprodukter, t.ex loger och premiumpaket mm. Din uppgift är att följa kunden genom hela kundresan och leverera bästa service såväl före, under och efter evenemanget. I arbetsuppgifterna ingår biljett- och matbokningar, kommunikation med kunderna samt med Premiumvärdarna som arbetar på evenemangen. Målet är att skapa de bästa förutsättningar för hög service och en förstklassig leverans.

    Det är viktigt att du strävar efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och snabbhet i kombination med en förståelse för kundens behov. Du är självgående och kan se möjligheter och lösningar. Dina personliga prestationer är viktiga men det team du arbetar i är din styrka och du har ansvar för att medverka till en positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.

    Arbetsuppgifter

    • Du är kontaktperson för våra Premiumkunder avseende bokning och kommunikation kring deras Premiumprodukter
    • Du bokar biljetter till evenemangen, enligt kundernas avtal
    • Du har kontakt med vår cateringpartner kring menyer och beställningar inför och under evenemang
    • Du kommunicerar med våra Premiumkunder innan biljettsläpp samt inför och efter evenemangen – via nyhetsbrev och e-mejl. 
    • Du sammanställer detaljerad information om respektive evenemang till våra Premiumvärdar
    • Du ansvarar för iordningställande av Premiumytorna inför evenemang enligt checklista
    • Avstämningar med övriga avdelningar och samarbetspartners inför och efter evenemang
    • Ansvara för åtgärdsrapportering och incidentrapportering inför och/eller efter varje evenemang
    • Samarbetar med interna och externa intressenter (arrangörer och partners) kring samordning inför evenemang
    • Projektledare för mindre projekt
    • Ansvar för att leverera ett kvalitativt arbete med hög servicenivå enligt givna ramar.
    • Rollen innefattar säkerställande av leveransen under evenemang, vilket innebär närvaro under ett visst antal evenemang
    • Agera back-up inom avdelningen vid behov, samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du behöver vara en socialt trygg person då du har kontakt med många människor på olika nivåer. Du behöver också drivas av att ge mycket god service samt jobba med uppföljning löpande för att hela tiden ha kunderna i fokus. Du är prestigelös och tycker det är kul med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Kunna jobba självständigt och ta för dig och se när saker behöver göras. Viktigt att du har hög integritet och känsla för sekretess.

    Goda dator- och systemkunskaper

    • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på bra svenska
    • Mycket goda kunskaper i tal och skrift på engelska
         

    Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en person som:

    Går hem hos intern och extern kund. Sätter kunden i centrum och söker aktivt kunskap om kunden och dennes behov. Tar action på rätt saker i rättan tid. Söker kunskap om den egna organisationen för att veta vad den kan prestera. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

    Arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

    Planerar, organiserar och prioritera sitt arbete på ett effektivt sätt. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. Jobbar med ständiga förbättringar.

    Tar ansvar för sin uppgift. Ser möjligheter och lösningar. Kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. 

    Krav

    Minst två års arbetslivserfarenhet i en koordinerande roll. 

    Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med Premium koncept med hög servicegrad gentemot kund samt erfarenhet av att ha arbetat i en internationell organisation.

    Villkor och förmåner

    Du kommer att bli rekryterad till Stockholm Live till detta vikariat som sträcker sig till slutet av augusti 2020, men start omgående.
    Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tillsätta tjänsten så fort vi träffat rätt kandidat. 

    Stockholm Live sitter i trivsamma lokaler precis intill Ericsson Globe.

    Jobzone
  • HR-Administratörer till stort internationellt bolag!

    HR-Administratörer till stort internationellt bolag!

    Nu söker vi HR-administratörer till kommande uppdrag! Har du erfarenhet av administrativt arbete? Är du duktig på att lösa problem, hålla ordning och skapa struktur? 

    Arbetsuppgifter

    • Du kommer att ha ett övergripande ansvar för olika administrativa projekt
    • Du kommer att administrera flytten från den nuvarande organisationen till den nya
    • Du kommer att designa mallar och dokumentationsmaterial
    • Administrera arbetet under det pågående transformationsprojektet som företaget genomgår

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Personliga egenskaper

    Vi ser gärna att du som Administratör arbetar ordningsamt och strukturerat, samt har god vana att arbeta inom olika system. Du bör också vara en flexibel problemlösare då dina arbetsuppgifter kan variera från dag till dag. Vidare är det av vikt att du kan arbeta med konfidentiell information med fullständig bedömning. Vi lägger stort värde i att du som person är positiv, kommunikativ och hjälpsam. 

    Krav

    • Du har god vana att arbeta med MS Officepaket, IT stödsystem
    • Du är en administratör ut i fingertopparna
    • Du talar svenska och engelska obehindrat
    • Effektiv och noggrann
    • Erfarenhet av administrativt arbete i transformationsprojekt

    Det är ett konsultuppdrag november – juni med stora möjligheter till förlängning

    Jobzone
  • Uthyrare till Ikano Bostad i Västerås

    Uthyrare till Ikano Bostad i Västerås

    Vill du få möjligheten att arbeta med ett företag vars värderingar baseras på sunt förnuft, enkelhet, att arbeta tillsammans och att våga gå sin egen väg?

    Nu söker i söker en självständig, engagerad och målmedveten uthyrare för lokaler, kontor och kommersiella lokaler till vår kund Ikano Bostad i Västerås.

    Du blir en del av Ikano Bostad, som utvecklar gamla och nya stadsdelar och skapar möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda hållbara och attraktiva fastigheter. Hos Ikano Bostad utgår man från olika perspektiv, en naturlig nyfikenhet och fokus på långsiktighet.

    Om tjänsten

    I den här rollen kommer du att, i nära samarbete med ansvarig förvaltare, att hantera uppsägningar, uthyrning, krav- och avtalshantering samt hyresgästanpassning med tillhörande upphandling och genomförande i projektform. Du kommer att sköta hyresadministration inom ert förvaltningsuppdrag och tillsammans med ansvarig förvaltare se till att lokaluthyrningen fungerar väl och är lönsam.

    Hos Ikano Bostad får du arbeta självständigt och chansen att växa och utvecklas i din roll. Det är en varm och öppen kultur där man bryr sig om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva sina värderingar. Ikano Bostad arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av verksamheten. Det är en arbetsmiljö där man skapar möjligheter och vågar utveckla både sig själv och sättet man jobbar på. Tillsammans kan ni åstadkomma någonting ännu bättre!

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Eftersom du blir en mycket viktig representant för Ikano Bostad, är dina personliga egenskaper viktiga för oss. Vi tror att du är ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann. Du är strukturerad med ekonomiskt sinne och kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.

    För att lyckas i rollen är du jordnära, nyfiken och att trivs med att arbeta med människor med olika bakgrund och perspektiv.

     Krav

    • Gymnasiekompetens
    • Flytande svenska i tal och skrift, goda kunskaper i Engelska
    • Social och kommunikativ förmåga
    • B-körkort

    Meriterande utbildning:

    • Företagsekonomi
    • Hyresjuridik
    • Fastighetsmäklarutbildning
    • Goda kunskapar i hyreslagstiftning avseende kommersiell verksamhet
    • God branschkännedom
    • Aktiv och systematisk uthyrning och förvaltning av avtal/affärer
    • Vana av att leda och medverka i förhandlingar  

    Villkor och förmåner

    Detta är en direktrekrytering med start hos vår kund snarast möjligt. Självklart tar vi hänsyn till ev uppsägningstid. Rollen är ett vikariat på 12 månader initialt.

     

     

     

    Jobzone
  • Säljare till Universitetsmediagruppen

    Marknadsföringssäljare till Universitetsmediagruppen

    Är det sälj du vill arbeta med? Här är en spännande tjänst för dig som har bestämt dig för att göra karriär inom försäljning. Det är goda förtjänst möjligheter samt med rätt inställning göra karriär inom bolaget.

    Om tjänsten

    Tjänsten är heltid och startar med 6 månaders provanställning följt av en tillsvidareanställning. Du arbetar från fräscha kontorslokaler mitt i Norrköping tillsammans med dina kollegor och teamledare.

    Arbetsuppgifter

    Arbetet går ut på att via telefon kontakta företag och erbjuda dom att marknadsföra sig på universitet runt om i Sverige. Du hjälper till med förslag på budskap, kundens erbjudande utåt och prisbild.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som är tydlig med att det är försäljning du vill arbeta med! Du tycker om att arbeta i ett humoristiskt och tempofyllt klimat. Du älskar känslan av att göra affärer.

    Krav

    Fullgjort gymnasie. Flytande Svenska i tal och skrift.

    Villkor och förmåner

    Lönen består av både fast lön och provision. Friskvårdsbidrag.

    Jobzone
  • Arbetsledare till utvecklande uppdrag i Södertälje

    Arbetsledare för utvecklande uppdrag till stort lager i Södertälje

    Brinner du för ledarskap? Trivs du i ett arbete där du får motivera och vägleda medarbetare till framgång? Då är det just dig vi söker till Jobzone. Vår ambition är att vara branschens bästa arbetsgivare och behöver din hjälp för att nå dit.

    Om tjänsten

    För Jobzones räkning så behöver vi nu en medarbetare som är säker i sitt ledarskap och lever efter filosofin att föregångsmannaskap är rätt väg fram för att motivera medarbetare. Arbetet är beläget i Södertälje på ett väletablerat företag som arbetar med fabriksnya bilar. Företaget har funnits sedan 1925 och erbjuder en logistisk helhetslösning för bilimporter.

    Arbetsuppgifter

    Som arbetsledare för Jobzone så kommer du att vara den med närmst kontakt med medarbetarna samt regionsansvarig på Jobzone Sörmland. Detta kommer du att vara samtidigt som du utför ett gott arbete för kund på plats.

    Arbetsuppgifterna som kommer att utföras kommer att innebära:

    * Körning utav B-fordon.

    * Lättare besiktningsarbeten.

    * Bilunderhåll.

    * Tvätt utav bilar.

    * Lossning utav bilar från godståg.

    * Och mycket mer..

    Allt arbete du utför kommer att bokföras med hjälp utav handscanner. Har du därför erfarenhet utav detta så är det meriterande.

    Men den absolut viktigaste arbetsuppgiften är att få dina medarbetare att växa med gott ledarskap och alltid sträva efter att underlätta dina medarbetares dagar.

    Beroende på omfattning så kommer det eventuellt tillkomma tidrapportering och andra administrativa arbetsuppgifter. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som känner dig bekväm i ditt ledarskap. Vi söker dig som har en tro om att rätt väg framåt är team-work. 

    Du ska vara ansvarstagande och själv vara intresserad utav att kontinuerligt lära dig nya saker.

    Du bör inte vara rädd för kallt väder då merparten utav arbetet är förlagt utomhus.

    Krav

    Du har minst en gymnasial utbildning. Meriterande om det är inom logistik.

    Du har arbetat i en arbetsledande position. Meriterande om det är på t.ex. lager.

    Du talar svenska obehindrat och behärskar det engelska språket.

    B-körkort för manuell bil är ett krav.

    Du ska vara ostraffad.

    Viktigast av allt är att du ska vilja sträva efter perfektion i ditt arbete.

    Villkor och förmåner

    Du anställs utav Jobzone Sörmland AB

    Du får lön enligt kollektivavtal 

    Du kommer att ha chefer som bryr sig om dig och vill att du ska lyckas

    Du får alla rätt förutsättningar utav Jobzone för att lyckas. Detta kan innebära saker som:

    Rätt kläder

    Rätt utrustning

     

     

     

    Jobzone
  • Administratör till Kundtjänst

    Administratör / Kundtjänstmedarbetare

    Trivs du i en social roll med omväxlande arbetsuppgifter där du har en möjlighet att göra skillnad varje dag? Då är rollen som Administratör / Kundtjänstmedarbetare rollen för dig!

    Om tjänsten – Arbetsuppgifter

    I rollen kommer du ingå i ett Service Desk Team med fokus på att stötta kunder och hantera  ärenden gällande webshop, ordrar och inköp över telefon, mail och ärendehanteringssystem. I teamet kommer ni arbeta mot gemensamma mål och mätetal samt efter gemensamt uppsatta processer och rutiner där syftet är att underlätta för slutanvändaren och kunden.

    Då du kommer representera företaget som first point of contact kommer du tränas i det sätt som företaget kommunicerar mot kunden för att det ska bli en unison front. Företaget värnar också om sina medarbetare och det är ett öppet klimat där förbättringsförslag och kunskapsdelning premieras.  

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi tror att den som söker trivs i en social roll med många bollar i luften och har förmågan att prioritera så att kunden alltid hamnar i första rummet. Vi tror också att du är en lagspelare som ställer upp för dina kollegor!

    Krav

    För att passa i rollen bör du:

    • Ha erfarenhet från kundtjänst eller liknande roller.
    • Ha goda erfarenheter av att arbeta administrativt, gärna i digital mening.
    • Trivas i sociala roller med många kontaktytor dagligen.
    • Triggas av att leverera god service.
    • Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

    Det är meriterande om du:

    • Talar ytterligare språk utöver svenska och engelska.

    Villkor och förmåner

    Rollen är ett längre konsultuppdrag via Jobzone.

    Jobzone
  • Junior Accoutant / Junior Ekonom

    Junior Accountant / Junior Ekonom till ledande internationellt företag.

    Är du nyexaminerad och söker din första roll inom ekonomi och brinner för redovisning och finans, då är det här rätt roll för dig!

    Om tjänsten – Arbetsuppgifter

    I rollen kommer du arbeta med bland annat bokföring, fakturahantering, orderuppföljning, betalningar och rapportframtagning. Du kommer få mycket frihet under ansvar samtidigt som du har stora möjligheter till personlig utveckling.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi tror att du är i början av din karriär inom ekonomi och arbetat 1-2 år. Kanske har du arbetat extra under studierna men har ett stort inre driv. Med rätt inställning kommer du långt.

    Krav

    För att passa för rollen bör du:

    • Ha en relevant eftergymnasial utbildning inom Ekonomi
    • Ha erfarenheter av redovisning/bokföring
    • Ha god systemkunskap
    • Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska

    Villkor och förmåner

    Rollen är ett konsultuppdrag via Jobzone initialt på 6 månader.

     

     

     

    Jobzone