fbpx

Lediga jobb

  • Sälj- & kalkylatorassistent till företag i södra Stockholm

    Är du driven och nyfiken som person och har minst två års erfarenhet av kundservice eller försäljning B2B? Jobzone söker nu en ny stjärna för anställning hos vår kund i Haninge.

    Om tjänsten

    Vår kund levererar olika produkter och tjänster till byggföretag och fastighetsägare över hela landet. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor i teamet och hjälpa kundföretag inom hela Stockholms län med hela processen från att räkna på anbud, presentera lösning ute hos kund, överlämning av uppdrag till era projektledare samt uppföljning av avslutade projekt och sammanställa statistik. Du kommer även delta vid säljmöten i samband med nykunds-bearbetning. 

    Till din hjälp kommer du ha ett rutinerat team runt omkring dig som ger dig alla förutsättningar att lyckas i ditt arbete. Det du förväntas bidra med är intresse och nyfikenhet att lära dig nytt och ett stort driv. 

    Eftersom det är ett litet team är det av stor vikt att du är en lagspelare och har en god social förmåga. 

    Arbetsuppgifter

    Du kommer bla arbeta med:

    – Anbudsförfrågningar
    – Medverka vid säljmöten
    – Bibehålla kundkontakt
    – Genomföra presentationer ute hos kund
    – Delta vid överlämning av projekt till projektledarna
    – Uppföljning av avslutade projekt
    – Sammanställa statistik

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av kundservice eller B2B-försäljning. Du är nyfiken som person och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Eftersom det är mycket kundkontakt behöver du ha en god social förmåga. Kontoret ligger i Haninge kommun men du kommer spendera en hel del tid ute hos kund över hela länet. B-körkort är därför ett krav för denna tjänst. 

    Krav

    – Minst två års erfarenhet av kundservice eller B2B-försäljning
    – God datavana
    – B-körkort
    – Flytande svenska och engelska i tal & skrift

    Meriterande

    – Erfarenhet inom bygg- & anläggning
    – Erfarenhet av anbud och kalkylering

    Villkor och förmåner

    – Arbetstid kontorstid måndag-fredag
    – Månadslön med möjlighet till bonusutdelning

     

    Startdatum omgående och hänsyn tas till uppsägningstid. 

     

    För mer info om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Ljungar 070-167 85 03 alt fredrik.ljungar@jobzone.se

     

    Ansök här

  • Betongarbetare på Prefabindustri

    Vår Kund
    Vår kund är en privatägd modern Prefabindustri. Bolaget har ca 50 anställda uppdelade på 2 fabriker. I Jönköping har de funnits sedan 2017 och här tillverkar de bjälklagsplattor.

    Om Jobzone
    Om Jobzone
    Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i
    Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i
    fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!

    Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får
    pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
    Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens
    bästa arbetsgivare!

    Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i
    stora delar av Sverige och Norge – vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

    Arbetstider
    7-16

    Dina arbetsuppgifter
    Arbetet består av allt ifrån att läsa ritningar, lägga ur armering och gjuta betongen.

    Vi söker dig som gillar att arbeta i grupp och är en bra lagspelare. Du är punktlig, noggrann och flexibel. Som person är du nyfiken, engagerad och ansvarsfull. Det är viktigt att du är kommunikativ, driven och har viljan att lära dig.

    Krav
    B-körkort
    Tidigare erfarenhet av ritningar
    Tidigare erfarenhet av arbete inom betong eller byggbranschen
    Behärska svenska i tal & skrift

    Ansök här

  • Svetsande Montör/Mekaniker till företag i Vallentuna

    Till vår kund i Vallentuna söker vi nu en svetsande montör/mekaniker som har viljan att lära sig nya saker.

    Vår kund grundades 1976 och är en marknadsledande tillverkare inom vakuumsugteknik och levererar sina produkter över hela världen, företrädesvis inom industrin. Kunden är i grunden ett familjeföretag som producerar och monterar vakuumsugsmaskiner i sina lokaler i Vallentuna.

    Om tjänsten

    Du kommer att ingå i ett sammansvetsat verkstadsteam som jobbar med att montera och meka ihop vakuumsugmaskiner. Ingen dag är den andra lik och hela verkstadsteamet samarbetar för att färdigställa produkten.

    Rollen som svetsande montör innefattar att svetsa, montera, installera och säkerställa att maskinerna är redo att levereras till slutkund.

    För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter inom företaget.

    Vi söker dig som har

    • Ett stort intresse för att skruva och mecka maskiner, bilar eller liknande
    • Tidigare erfarenhet av svets
    • Viljan att lära sig
    • Svenska i tal och skrift
    • Körkort och tillgång till egen bil, då det ligger lite avsides

    Meriterande

    • Ett stort plus om du har tidigare erfarenhet som bil eller lastbilsmekaniker
    • Truckkort
    • Traverskort

    Arbetstider

    Måndag – Torsdag 07.00 – 16.00, Fredag 07.00 – 13.00

    Villkor

    Fast lön

    Tjänsten är en hyrrekrytering där du till att börja med är anställd oss Jobzone och uthyrd till kunden som konsult, för at sedan erbjudas en anställning hos kunden.

    Ansök här

  • Mångsidig Lastbilschaufför

    Team Jobzone söker en lastbilschaufför!

    Är du intresserad av att vara team Jobzones chaufför som inleder nya uppdrag hos våra kunder och vill utvecklas inom en härlig, varm och målfokuserad organisation? Nu söker vi en CE-chaufför som har kört eller vill köra det mesta inom transportbranschen.

    Om tjänsten

    Tjänsten innebär att vara Jobzones första representant som utför dom uppdrag som kommer in inom transport. Du är den som med positivitet och god service anda utför kundens uppdrag enligt förväntningarna och lägger till det lilla extra. Du kommer att vara den avgörande delen i att vi uppfyller det vi lovat kund.

    Arbetsuppgifter

    Det kommer vara varierande uppgifter beroende på vilken kunden du kör för just den dagen. Din främsta uppgift är såklart att framföra din lastbil men du ska vara beredd på att vissa uppdrag är mer fysiska än andra, ibland innebär uppdraget en hel del arbete utomhus, på lite högre höjd eller med gods som är fryst. Leveransen kan t ex. vara till en butik eller byggarbetsplats, på vissa uppdrag hämtar du istället in olika produkter. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som verkligen trivs med att vara den som avgör om något ska bli succé och är beredd på att ge det lilla extra för att våra kunder ska få mer än förväntat. Du ska vara beredd på att med kort varsel hitta glädjen i att få hoppa på ett nytt uppdrag som du tidigare inte har utfört och göra det på allra bästa sätt. Du är morgonpigg och uthållig. Gillar att ha tät kontakt med dina chefer och kunder. Du trivs med att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor.

    Krav

    CE-kort

    Giltigt YKB

    Erfarenhet inom transportbranschen

    Prata och skriva Svenska flytande

    Arbeta varierande arbetstider 

    Meriterande

    ADR

    Truckkort

    Kört kran eller krokbil

    Haft en roll som transportledare 

    Ansök här

  • C-chaufför för distribution av drycker i Stockholm

    Dryckeschaufför sökes för leveranser i Stockholm

    Om tjänsten

    Du kommer att utgå ifrån Tumba och distribuera läsk och alkoholhaltiga drycker till butiker, systembolag och restauranger. När leveransen är klar återvänder du med lastbilen till lastplatsen.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Personen vi söker har en positiv attityd och viljan att alltid göra det bästa för våra kunder. Du har inga hinder för att hantera ett fysiskt tungt arbete, och har tidigare erfarenhet som lastbilschaufför.

    Krav

    • C-körkort, YKB samt digitalt färdskrivarkort
    • Truckkort
    • Du måste kunna hantera tungt arbete
    • Du pratar mycket bra svenska
    • Du har inga hinder att köra alkohol

    Meriterande

    • ADR 1.3

    Villkor

    Arbetstider: 06.00 – 15.00, övertid kan förekomma

    Uppdraget gäller i första läget under december, men för rätt person finns stor möjlighet till förlängning.

     

    Ansök här

  • Säljare till återvinningsföretag i norra Stockholm

    Vill du vara en del i ett vinnande säljteam och ta nya kunder och marknadsandelar? På Nordens modernaste återvinningsföretag satsar vår kund stort på att alla ska bli del av vinnarlaget – miljön, våra kunder och vi själva.
    Tjänsten som säljare är varierande och innebär ett självständigt och utvecklande arbete på säljavdelningen. Möjligheterna till utveckling är stora och du blir en del i ett team med stark sammanhållning och som har kul ihop.

    Arbetsuppgifter

    Du kommer ansvara för din egna kundportfölj inom segmenten Detaljhandel och Logistik. Ditt uppdrag är att förstå kundens verksamhet och utifrån det skapa anpassade återvinningslösningar för varje specifik kund.
    Primärt kommer du bearbeta nya kontakter och bygga din egen kundkrets men även utveckla befintliga kunder. 
    Du älskar att göra affärer och tycker om att möta och samtala med befintliga och potentiella kunder på daglig basis. 
    Primärt kommer du arbeta mot marknaden i norra Stockholm med omnejd och du kommer utgå från kontoret i Rosersberg. 

     

    Vem söker vi till denna tjänst?

    För att lyckas i rollen tror vi att du har jobbat några år med försäljning. Du har en god ekonomisk förståelse och är en kreativ problemlösare när så krävs. Då kunderna varierar både i storlek och inom olika branscher behöver du vara bekväm att röra dig i olika typer av miljöer. 

    Det viktigaste är att du har är en lagspelare som har ett brinnande intresse för försäljning och besitter ett stort driv. 

    Krav

    – Minst 1-2 års erfarenhet av försäljning alt erfarenhet från återvinningsbranschen
    – B-körkort
    – Svenska i tal och skrift samt behärska engelska
    – Bostadsort i norrort

    Villkor och förmåner

    – Månadslön + provision
    – 4 veckors lång introduktionsutbildning
    – Tjänstebil
    – Friskvårdbidrag
    – Rikskort
    – Pensionsrådgivning

    Tillsättning

    Tjänsten är tänk att tillsättas omgående eller enligt överenskommelse.

    Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu!

    För frågor kring tjänsten kontakta Fredrik Ljungar 070-167 85 03 alt fredrik.ljungar@jobzone.se

     

    Ansök här

  • SOLUTIONS ARCHITECT Customer Experience

     

    SOLUTIONS ARCHITECT Customer Experience

     

    Ever wonder how all the cars in the world leave the factory and end up on our roads? Or how a big crane can be delivered from one continent to another?

    The Wallenius Wilhelmsen group is a market leader in RoRo shipping and vehicle logistics, transporting cars, trucks, rolling equipment and breakbulk around the world. Listed on the Oslo Stock Exchange and located in 29 countries, the group consists of Wallenius Wilhelmsen Ocean, Wallenius Wilhelmsen Solutions, EUKOR and ARC.

    Fundamental changes are taking place in the logistics industry and Wallenius Wilhelmsen is gathering its forces to take full advantage of new opportunities. Recognizing the central role that digital solutions will play across the supply chains for the future, Wallenius Wilhelmsen is building its digital function to deliver on our vision.

    The Digital team will deliver solutions supporting end customer needs and enhancing efficiency and automation in the workplace. We are developing solutions to fundamentally improve sustainability and performance in the outbound supply chain and in our shipping operations.

    We are a values driven company looking for an applications specialist who wants to help us on our digital journey.In this journey you will be part of our full shift to hyper cloud computing and in employing Robotics, Machine Learning and Artificial Intelligence across our operations and across the outbound supply chain of our customers. If you want to be part of shaping our vision for the supply chain of the future, then we might be the place for you.

    Due to the business restructuring, and the career advancement of a colleague in the Technology Services team we are now looking for a replacement. If you are up for joining a team that plans to take WW further on the Digitization journey this is the role for you!

    We look forward to receiving your application!

     

    Responsibilities

     

    • Understand from the stakeholders the product/solution/application to be developed and the high-level features needed.
    • Assist Service Owner and Product owner in determining release dates and cycle. 
    • Understand future product plans – things that are not of immediate concern but need to be considered in advance.
    • Map any restrictions in terms of technologies to be employed
    • Define internal and external systems that the solution needs to integrate
    • Understand and define the skills required in the team to develop the solution  
    • Together with the Enterprise architect, determine the most appropriate technology stack to be used for the product. (incl POT, POC and Prototypes)
    • Determine tooling and standards/guidelines for code (application and integration)
    • Determine and define QA routines.
    • Create high level architecture ensuring solutions are flexible to cater to changing needs over the course of Sprints.
    • Work with the Business Analyst/Product Owner/Scrum Master with regards to sprint planning.
    • Work closely with IT Stakeholder management function as a joint solution team
    • Work ahead of the development teams to ensure an architecturally correct approach to implement the user story.
    • Engage with the PO regularly to make sure both understand how the solution is going to be implemented.
    • Assist in creation / provision of cost estimates and forecasting.
    • Take a pragmatic approach to arrive at a solution that fits both the business and the technical needs of the system. Be open for new ideas from both PO and developers.
    • Support the development team.
    • Bridge the gap between the BA/PO and the development teams. An important aspect in doing this is to manage any conflicts between BA/PO and development team.
    • After the development team has completed implementation, review their work and make suggestions.
    • Stay up to date with both BA/PO as well as development team’s work.
    • Assist and perform BA functions when needed and serve as backup to BA

     

    Required Experience and Qualifications

     

    • 5 + years of experience with recent 3 years’ experience in “Hands On” Application design, development & maintenance across front-end, databases & web services – with Java or .Net
    • Experience with hyper-cloud environments with Cloud data architecture and cloud integrations a Plus
    • Design & development of Application interfaces and reporting
    • Experience with offshore units for design, estimation and delivery – with a collaborative and outcome-oriented approach
    • Acted as SMR for one or more application / platform to understand the depth of knowledge needed
    • In depth knowledge of application development with java or .net, one or more of Windows platform/server, authentication, database(SQL) and scripting
    • Overall knowledge and understanding of application design and development methods
    • Experience in business Analysis, requirements gathering
    • Knowledge of technology base of frontend applications, MAP, CRM, Extranet, PRM, CPQ, and Contract Management platforms is a must for this role
    • Experience working with Sales Organizations and Senior level Stakeholders

     

    Personal Attributes

     

    • Openminded, curious and approachable
    • Flexible and adaptable – used to working in Agile way and someone who embraces change
    • Strong communication and interpersonal skills – the successful candidate must be strong team player and able to build relationships with and influence internal and external stakeholders from different cultures and countries.
    • Customer/end user focused
    • Positive mindset – we want someone who inspires others and who thinks of challenges as opportunities
    • Proactive and self-driven
    • Fluent written and spoken English.

    Location: Stockholm, Sweden

     

    Travel: Regular travel is to be expected with this role.

     

    The Wallenius Wilhelmsen Group is an equal opportunity employer that strongly believes in diversity and a values driven culture. The successful candidate will enjoy working in a global company with colleagues and stakeholders from different cultures and countries and where English is the working language.

     

    Our values: Speed, Courage, Trust, Imagination & Candor

    Ansök här

  • Mekaniker för Lastbil/Buss till Lofoten, Norge!

    Är du utbildad tungmekaniker med inriktning Lastbil/Buss, och kan tänka dig att arbeta i Norge? Skicka oss en intresseanmälan.

    Våra kollegor i fantastiskt vackra Lofoten, Norge söker nu utbildade Lastbils-/Bussmekaniker för längre uppdrag med god möjlighet till fastanställning, men de söker även personer som kan tänka sig att jobba på olika ställen i samma roll. 

    Lite knepigt i Covid tider, men kommer det in behöriga och intressanta ansökningar, kommer de att lösa så de kan ta in personal från Sverige.

    Vem söker vi till denna tjänst?

    • Vi söker dig som är utbildad Lastbils-/bussmekaniker och som har minst 1 års erfarenhet av att jobba med det.
    • Du kan självklart tänka dig att flytta till Norge.

    Gillar du dessutom friluftsliv och vacker natur blir det här en perfekt kombination!

    Krav

    • Relevant utbildning för tunga fordon inriktning Lastbil/Buss
    • Du talar och skriver på Svenska och/eller Norska utan hinder

    Meriterande

    • C och/eller D -körkort

    Skicka in din intresseanmälan så förmedlar vi den vidare till våra kollegor i Norge!

     

     

     

     

     

     

    Ansök här

  • Mediasäljare till entreprenörsdriven startup

    Mediasäljare till entreprenörsdriven startup 

     

    Om tjänsten

    Vår kund är en entreprenörsdriven startup som på kort tid expanderat kraftfullt och som nu även ska starta upp verksamhet i Göteborg. Därför söker vi nu 2 drivna säljare som vill vara med att starta upp det nya lokalkontoret. Du kommer att få arbeta med ett av de ledande företagen inom ett nytt fält av online teknologi där du får en möjlighet att bygga både ditt eget namn men också en möjlighet att få vara med på en otrolig tillväxtresa.

    Vi är bara 15 personer i teamet – ditt arbete kommer därför bli högt värderat och dina åsikter kommer att betyda mycket. Vi hänger inte på oändliga möten – vi har en beprövad tjänst, vi har finansieringen och vi behöver växa. Hur ofta ser du en sådan möjlighet?

    Utöver det får du

    • Garantilön och provision på ordervärde
    • Tjänstebil
    • Arbetstider: 08.00-17.00 (Frihet under ansvar)
    • Friskvård
    • Gemensam resa en gång om året

     

    Dina arbetsuppgifter

    I rollen som mediasäljare får du ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Du arbetar självständigt med uppsökande försäljning mot små och medelstora företag inom framförallt hushållsnära tjänster där telefon, mejl och fysiska besök är dina främsta verktyg, givetvis med stöd från drivna kollegor.

    Du driver med stort mod din försäljning och arbetar med både befintliga och nya kunder. Vid start får du en gedigen utbildning om våra produkter och tjänster. Du ingår i ett fokuserat och drivet säljteam där du med din entreprenörsmässiga sida och egna idéer kommer vara en del av att driva bolagets utveckling framåt. Du kommer bearbeta kunder i hela Storgöteborg med omnejd.

     

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Du gillar att prata med kunder och att skapa affärer. Du är medveten om att det krävs ett stort tålamod, ett hårt jobb och att du aldrig är bättre än ditt senaste sälj. Du har en god förmåga att snabbt väcka intresse och skapa förtroende och kan tydligt och effektivt förklara för kunden varför just deras företag kan ha nytta av ROI Medias produkter och tjänster. Som person trivs du i en miljö med högt tempo, där du är målmedveten, tävlingsinriktad och jobbar hårt för att lyckas.

    För lyckas i rollen hos oss behöver du minst två års erfarenhet av försäljning inom B2B med dokumenterad erfarenhet från avslutade affärer. Du har även en god datavana, B-körkort och kan formulera dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

    Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom landningssidor samt egen bil.

     

    Vår kund

    ROI är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som grundades 2017 med ambitionen att bli den självklara partnern av leadsgenerering i Norden. Vårt smarta koncept med landningssidor gör att vi kopplar ihop köpare & leverantör i deras specifika bransch och geografiska område. Idag har vi över 150 nöjda kunder och vill nu utöka verksamheten ännu mer. Under 2020 gick BGF in som investerare i bolaget för att stödja den framtida tillväxten i Storbritannien och Europa.

     

    Tillsättning

    Jobzone tillsätter denna tjänst genom VR-rekrytering! ROI Media har valt Jobzone som samarbetspartner i denna rekrytering. Som första företag i Sverige jobbar Jobzone med VR-teknologi i sina rekryteringsprocesser till tjänster inom sälj. Vi vill hitta de vassaste säljarna, och du som söker kommer få gå igenom en spännande process på vägen mot jobbet!

    Skicka in ett CV med personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för den aktuella tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

    #jobbjustnu

    Ansök här