fbpx

Administration - Lediga jobb

Det är du som är den verkliga hjälten på företaget! Du som effektivt jobbar för att stötta upp och hålla ordning och reda. Du som har förmågan att hålla i många trådar samtidigt. Utan dig sjunker kvalitén i hela verksamheten. Vi på Jobzone värdesätter det jobb du gör, och vi ser till att våra kundföretag har samma inställning. Jobzone har många samarbeten med företag som delar vår syn på medarbetare; du som anställd ska känna dig trygg och uppskattad.

Exempel på tjänster inom området är sekreterare, speditör, bemanningsplanerare, orderadministratör, receptionist, VD-assistent och koordinator.

    Rensa alla
  • Erfaren orderadministratör sökes till bolag i södra Stockholm

    Erfaren orderadministratör sökes till bolag i södra Stockholm

    Är du en självgående och driven orderadministratör med erfarenhet från transport- och logistikbranschen? Vår kund söker nu en pålitlig och kunnig orderadministratör till sin verksamhet. Företagets vision är att vara en ledande leverantör inom transport och logistik av produkter som behöver särskilt omhändertagande. Dem strävar mot att erhålla förstklassig service i alla ärenden. Företagets värderingar återfinns i dess sätt att arbeta: proaktivt, effektivt, innovationsrikt med passion i varje steg. Speglar dessa värderingar dig? Vill vara med på resan mot att bli en global ledare? Ansök nu.

    Om tjänsten

    Målet med tjänsten är att hantera hela administrationen från en kundorder, reklamation eller utleveransrelaterat ärende från start till avslut. Visionen är att säkerställa att kunden är nöjd med hela processen, detta gör du genom att underhålla, behålla och utveckla befintliga kunder genom att leverera en service som är bäst i klassen.

    Tjänsten innebär samverkan med många olika, såväl interna som externa, aktörer inom olika verksamhetsområden som bland annat importörskunder, lagerverksamhet, säljchef och ekonomiteamet.

    Huvudsakliga arbetsuppgifter är kunderorderhantering och allt som faller in bland annat mässorder, specialorder, expressorder. Hantering av kunders och systembolagets privatimporter, exportorderhantering och reklamationshantering.

    Vem är du?

    Vi ser att du har minst 3 – 5 års erfarenhet från att arbeta med callcenter, kundservice, orderdesk och reklamationer inom området.

    Hög kompetens och praktisk erfarenhet från att hantera kundkontakter i ett leverans- och transportflöde inom konsumentbranschen

    Du har god kunskap och erfarenhet från ordersystem/affärssystem både vad avser funktionalitet och hur det stödjer ditt praktiska dagliga arbete.   

    Organisationen präglas av ett högt tempo och en gedigen effektivitet, vilket kräver att du som person är stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Vidare är du en god kommunikatör och anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån vem som är mottagare. Vi ser att du har en väldigt god samarbetsförmåga, har ett helhetsperspektiv där kunden är i fokus och har en prestigelös framtoning. 

    Krav

    • 3–5 år erfarenhet av arbete inom kundservice, orderdesk, reklamationer eller callcenter
    • God kunskap om hur ett ordersystem/affärssystem fungerar
    • Väldigt god kunskap avseende att hantera kundkontakter i ett leverans- och transportflöde inom konsumentbranschen
    • Helhetssyn med kunden i fokus

  • Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.

    Om tjänsten

    Tjänsten som orderadministratör kräver väldigt goda kunskaper i Excel primärt ”pivot” och ”vlookup”. Du kommer ansvara för ett brett utbud av administrativa och affärsstödsrelaterade uppgifter både internt och ut mot kund. Du kommer bland annat övervaka orderstatus, åtgärda eventuella felaktigheter som dykt upp, överblicka kortsiktiga prognoser och utfärda korrekta planer som syftar till att effektivisera verksamheten. Det förekommer höga arbetstoppar där många arbetsuppgifter kräver din uppmärksamhet samtidigt. Varpå du måste kunna matcha dessa toppar med ett högt arbetstempo samtidigt som du är service-minded och gladlynt.

    Vidare erbjuds du en trygg och global arbetsgivare som uppmärksammar din kompetens och kunskap. Du kommer även tillhandahållas värdefull erfarenhet som du kommer ha god användning för samt ta del av ett inspirerande hållbarhetsarbete som genomsyrar hela organisationen.   

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som är detaljorienterad och strukturerad, detta eftersom det kan bli mycket som måste lösas på kort tid, vidare ser vi att du är serviceminded och effektiv i ditt arbete.

    Krav för denna tjänst är:

    • – Väldigt goda kunskaper i Excel (Pivot och Vlookup)
    • – Flytande svenska och engelska i tal och skrift

    Meriterande är:

    • – God kunskap i SAP
    • – Erfarenhet inom ordermottagning/logistik

    Villkor och förmåner

    Detta är ett konsultuppdrag omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Kista

    Start: Omgående
    Omfattning: Heltid (Visstidsanställning 6 månader, med chans till förlängning)
    Placering: Kista