fbpx

Administration - Lediga jobb

Det är du som är den verkliga hjälten på företaget! Du som effektivt jobbar för att stötta upp och hålla ordning och reda. Du som har förmågan att hålla i många trådar samtidigt. Utan dig sjunker kvalitén i hela verksamheten. Vi på Jobzone värdesätter det jobb du gör, och vi ser till att våra kundföretag har samma inställning. Jobzone har många samarbeten med företag som delar vår syn på medarbetare; du som anställd ska känna dig trygg och uppskattad.

Exempel på tjänster inom området är sekreterare, speditör, bemanningsplanerare, orderadministratör, receptionist, VD-assistent och koordinator.

    Rensa alla
  • Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Effektiv och service-minded orderadministratör till globalt företag i Kista

    Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.

    Om tjänsten

    Tjänsten som orderadministratör kräver väldigt goda kunskaper i Excel primärt ”pivot” och ”vlookup”. Du kommer ansvara för ett brett utbud av administrativa och affärsstödsrelaterade uppgifter både internt och ut mot kund. Du kommer bland annat övervaka orderstatus, åtgärda eventuella felaktigheter som dykt upp, överblicka kortsiktiga prognoser och utfärda korrekta planer som syftar till att effektivisera verksamheten. Det förekommer höga arbetstoppar där många arbetsuppgifter kräver din uppmärksamhet samtidigt. Varpå du måste kunna matcha dessa toppar med ett högt arbetstempo samtidigt som du är service-minded och gladlynt.

    Vidare erbjuds du en trygg och global arbetsgivare som uppmärksammar din kompetens och kunskap. Du kommer även tillhandahållas värdefull erfarenhet som du kommer ha god användning för samt ta del av ett inspirerande hållbarhetsarbete som genomsyrar hela organisationen.   

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig som är detaljorienterad och strukturerad, detta eftersom det kan bli mycket som måste lösas på kort tid, vidare ser vi att du är serviceminded och effektiv i ditt arbete.

    Krav för denna tjänst är:

    • – Väldigt goda kunskaper i Excel (Pivot och Vlookup)
    • – Flytande svenska och engelska i tal och skrift

    Meriterande är:

    • – God kunskap i SAP
    • – Erfarenhet inom ordermottagning/logistik

    Villkor och förmåner

    Detta är ett konsultuppdrag omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Kista

    Start: Omgående
    Omfattning: Heltid (Visstidsanställning 6 månader, med chans till förlängning)
    Placering: Kista

     

  • Administratör sökes till kundföretag i Märsta för ett kortare uppdrag

    Administratör sökes för ett kortare tidsbestämt uppdrag hos vår kund i Märsta

     

    Om tjänsten

    Till vår kund i Märsta söker vi nu en administratör under en kortare period (v.23-v.32) för att täcka upp och avlasta kollegor under perioden. Passande uppdrag för dig som har planer på att studera till hösten men nu behöver ett extrajobb under sommaren. Eller för dig som just nu är mellan jobb. 

    Arbetsuppgifter

    Vanligt förekommande arbetsuppgifter såsom hantering och registring av arbetsorders, enklare fakturering mm. 

    Vem söker vi till denna tjänst?

    Vi söker dig med minst 2-3 års erfarenhet av administrativa tjänster. Att du är noggrann och har lätt för att ta till dig nya instruktioner och arbetsuppgifter är viktigt. Men ack så viktigt är din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor. 

    Det är viktigt att du som söker kan arbeta under hela perioden v.23-v.32. Har man en veckas semester inplanerad sedan tidigare kan det eventuellt gå att lösa men vi ser helst att du jobbar under hela perioden. 

    Villkor och förmåner

    Uppdraget är ett tidsbestämt kortare vikariat där du kommer bli anställd av oss på Jobzone och sedan uthyrd till vår kund. 

    Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är förlagd till Märsta. 

    Lön enl. kollektivavtal

    Start så snart rätt kandidat är presenterad så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. 

     

  • Driven administratör sökes

    Driven administratör sökes till ett stort bolag.

    Är du en social, driven och noggrann administratör som trivs med flera bollar i luften med varierande uppgifter? Sök då tjänsten som administratör hos vår kund. 

    Vår kund

    Kunden är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med deras rikstäckande organisation och lokala kännedom tar dem ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. De har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Kunden har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige.

    De söker nu efter en administratör till Region Mitt med placering i Kista.

    Inom Region Mitt samlas lokala affärer inom stam-, regionnät & lokalnät, belysning, fiber, värme och industri. Uppdragen är traditionella drift-, underhålls- och serviceuppdrag, inklusive avrop av projekt från ramavtal. I Region Mitt samlas också ”mindre” lokala entreprenader

    Arbetsuppgifter

    Som administratör kommer du att fungera som ett administrativt stöd till projektledarna och avdelningschefer. Kunden står inför en spännande fas där du som administratör kommer att ha en aktiv och viktig roll i att vara med och utveckla verksamheten på bästa sätt. 

    I tjänsten som administratör ingår arbetsuppgifter såsom:

    – Dokumenthantering i kundens olika system

    – Ta fram underlag i excel till montörer och återrapportera i excel

    – Sammankallande av möten

     – Kontakt med montörer, myndigheter och kunder

     – Administrerar bilar, däckfrågor, besiktningar, akuta verkstadssituationer mm.

    – Beställa verktyg och löpande material etc. till montörer

    – Självständigt utformande och författande av dokument

    – Var 4 vecka ha dagjourstelefon (07:00-16:00)

    Vem söker vi till denna tjänst?

    För att lyckas i rollen är det av stor vikt att du är en driven, noggrann och prestigelös som person. Du har känsla för detaljer och tycker det är roligt och stimulerande att arbeta med service och stöd och att inom dessa områden hitta nya och mer effektiva sätt att arbeta på. Du har ett strukturerat arbetssätt, är resultatinriktad och har en hög kommunikationsförmåga. Du har även en god social förmåga och ett sinne för god planering samt att du är van att arbeta i ett högt tempo.

    Skallkrav:

    Flytande svenska i tal och skrift

    Minst 2 års erfarenhet inom administration

    Goda kunskaper inom Microsoft Office främst Excel

    God data och systemvana

     

    Meriterande:

    – Geografiskt kunskap av Västerort

    – Intresse för el

     

    Villkor och förmåner

    Start: Omgående, hänsyn tas till uppsägningstid

    Placering: Stockholm, Segeltorp

    Arbetstider: Måndag – torsdag 06:30-16:00, fredag 06:30-13:30

    Lön: Enligt kollektivavtal

     

    Vi intervjuar löpande, så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!