Bemanning till kontor och kundtjänstmedarbetare
Rekrytering och produktiva bemanningslösningar inom kundservice och kundtjänst
Vi gör det enkelt och bekvämt för dig när du söker personal inom kundservice och kundtjänst. Om du väljer en bemanningslösning, tar vi inte bara hand om rekryteringen utan sköter även löpande löner, sociala avgifter, semestrar och sjukersättningar. Oavsett om du väljer en rekrytering eller en bemanningslösning, ger vi oss inte med mindre än att vi når upp till dina högsta tänkbara förväntningar.
Våra tjänster inom kundservice och kundtjänst
- Säljadministratörer
- Callcenter
- Kundservice
- Kundtjänstmedarbetare, kundrådgivare, kundkommunikatör
- Telemarketing
- Marknadsanalys
- Ordermottagare
- Receptionist
Kundtjänstmedarbetare
Kundservice – eller kundtjänst, som det också kallas – har en viktig funktion inom varje typ av organisation. God kundservice utgör en viktig konkurrensfördel eftersom väl omhändertagna kunder gärna återkommer, vilket bidrar till ökad försäljning och vinst. Våra medarbetare inom kundtjänst arbetar normalt med telefonen som sitt viktigaste arbetsredskap. De arbetar serviceinriktat både gentemot kunder och inåt mot den egna organisationen.
Ordermottagare
Vi erbjuder ordermottagare med erfarenhet av orderregistrering av nya artiklar och internsupport till företagets säljare. Har de väl en gång skaffat sig erfarenhet av ett orderhanteringssystem, går det normalt sett snabbt att komma in också i helt nya rutiner. Social förmåga värderas givetvis högt, då en ordermottagare har en viktig roll som företagets ansikte mot omvärlden.
Säljadministration
Våra säljadministratörer bistår säljpersonal och kunder med support. De kan även ha en viktig roll för att bygga långsiktiga relationer med kunderna. I arbetsuppgifterna kan ingå att ta emot inkommande beställningar via telefon och mail och att svara på frågor kring leveranser, lagerstatus, prisförändringar, med mera. Ofta ingår också administrativa uppgifter som att uppdatera data i företagets affärssystem. Våra konsulter har i regel goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem, till exempel SAP.
Call center
Typiska arbetsuppgifter i ett callcenter är att svara på frågor om olika produkter och tjänster och att i förekommande fall ställa frågor i samband med marknadsundersökningar. Callcentermedarbetare kan ha olika titlar, beroende på var och med vad de arbetar. De kan, till exempel, kallas för kundtjänstmedarbetare, kundkommunikatör, operatör eller kundrådgivare. Det är vanligast att man inom ett callcenter arbetar med inkommande samtal. Rådgivning är också en vanlig arbetsuppgift, den kräver att man kan mycket om såväl produkter som en eller flera verksamheter. När man istället arbetar med utgående samtal, rör det sig ofta om försäljning/telemarketing eller om opinionsundersökningar. En typisk karriärväg inom detta yrkesområde är att gå från rollen som kommunikatör till en befattning som teamledare.
Receptionister
En receptionists arbetsuppgift brukar huvudsakligen vara att ta hand om inkommande samtal via växel och koppla vidare till rätt avdelning. I arbetet kan även ingå att hålla snyggt i allmänna utrymmen och konferensrum, duka på och av inför och efter möten, lättare servering, sköta post och bud samt att på olika sätt vara behjälplig för kollegorna på kontoret.
Kontorsadministratörer / Back office
Vi erbjuder kontorsadministratörer och back office-personal. Arbetsuppgifterna kan även här handla om att ta hand om inkommande samtal till företaget. Här kan telefonvana och erfarenhet av kontorsadministration sedan tidigare vara ett typiskt krav. Typiska arbetsuppgifter för en kontorsadministratör kan vara administration av leasing- och hyreskontrakt, hantering av leverantörsfakturor och reseräkningar, kontorsinköp, att agera intern kontaktperson för pensioner och att ansvara för bolagets bilar och telefoni. Dessutom kan det ingå att agera stöd med olika administrativa uppgifter. Våra kontorsadministratörer har i regel god kunskap om och mångårig vana av att arbeta i Microsoft Office.
Vi kan dina behov
Vi på Jobzone följer med den nya personalen ut på arbetsplatsen, övervakar inskolningen och ser till att alla de nya rutinerna sitter ordentligt. Det ingår i vårt uppdrag, och det gör att vi kan säkerställa både att du som kund verkligen får en fungerande lösning och att din nya arbetskraft känner sig helt bekväm med sina uppgifter. Och vi följer kontinuerligt upp hur det går och stöttar våra konsulter vid behov.
Auktoriserat bemanningsföretag
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket bland annat innebär att vi är anslutna till kollektivavtal och ser till att vår personal har tillgång till marknadsmässiga löner och rimliga anställningsvillkor.
Vill du veta mer?
Kontakta Tove Hahnsson 070-778 83 54, tove.hahnsson@jobzone.se