Namn | Carita Siren |
Ålder | 28 år |
Ort | Stockholm |
Kund | Samsung |
Tjänst | Voice of customer agent |
Anställningsform | Bemanningskonsult |
Berätta om det jobb som du har idag? Vad har du för arbetsuppgifter?
– Jag jobbar som VOC voice of customer agent mot Finland och Sverige. Man kan säga att jag är länken mellan Samsung och deras kunder.
“Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik. Mina arbetskollegor kommer ifrån olika delar av världen. Det känns väldigt internationellt”
Hur kom du först i kontakt med Jobzone?
– Jag såg en jobbannons på hemsidan och skickade in en ansökan till Tove och fick väldigt snabbt svar.
Vad är det roligaste med ditt jobb?
– Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik. Mina arbetskollegor kommer ifrån olika delar av världen. Det känns väldigt internationellt.
Vad är fördelarna med att jobba som bemanningskonsult?
– Fördelen med att jobba som en bemanningskonsult är det stöd man får av arbetsgivaren. Det blev så lätt för mig att komma hit. Jag var osäker och lite nervös men jag kände mig trygg när Tove följde med och introducerade mig.
Vad är bäst med Jobzone?
– Det bästa med Jobzone är att man blir omhändertagen och inte ignorerad. Man blir ihågkommen och har någon att vända sig till.
Är det stora skillnader att jobba via Jobzone än att vara anställd?
– Nej det tycker jag inte, det är bara att man får dela upp olika samtalsämnen och frågor mellan två chefer.
Hur är kontakten till din konsultansvarige på Jobzone?
– Jättebra! Jag trivs bra med Tove jag känner mig omhändertagen och trygg. Vi har väldigt bra kontakt.
Upplever du att Jobzone ger dig det stöd som du behöver?
– Ja det gör jag verkligen!
Hur känner du för framtiden?
– Jag känner mig positiv inför framtiden.
Skulle du rekommendera en vän att jobba hos Jobzone?
– Ja, absolut.
Vad gör du när du inte jobbar?
– När jag inte jobbar lyssnar jag på latinsk musik och läser. Jag har rest mycket till Spanien det var där jag började gilla latinsk musik.
Har du några tips till andra som söker det jobb du har?
– Mitt tips är att ha empati, vara bra på att lyssna och försök att se helheten. Ställ dig i andras position och tänk på hur du skulle kunna hjälpa dem.